"fogaskerék" címke cikkei:

Új fejlesztések a fogaskerék lefejtésben

Új fejlesztések a fogaskerék lefejtésben (Cikk)

2023. március 16-án, csütörtökön minden a fogaskerék gyártásról szó majd Kemptenben, a Liebherr-Verzahntechnik GmbH központjában. A német gépgyártó a partnereivel – Fraunhofer-Institut IWU Chemnitz, Ingersoll Werkzeuge GmbH, Kristen + Görmann KG, Oerlikon Balzers Coating Germany GmbH, valamint a karlssruhei wbk Institut für Produktionstechnik und Technologie – érdekes programot állított össze a szakmai napra.

Új szintre emeli a skiving-megmunkálást a Horn

Új szintre emeli a skiving-megmunkálást a Horn (Cikk)

Több mint száz éve már, hogy Wilhelm von Pittler szabadalmaztatta a fogaskerekek skiving-eljárással történő kialakítását, ami 1910-ben igazi forradalmi újításnak számított. A technológiát később, a modern gyáriparban kezdték el széles körben alkalmazni.

Az erőátviteli alkatrészek megmunkálásának új módjai

Az erőátviteli alkatrészek megmunkálásának új módjai (Cikk)

Az őrültség definíciója az, ha ugyanazt a műveletet ismételjük, miközben jobb eredményeket várunk. Ez vonatkozhat a fogaskerekes alkatrészek megmunkálására is, amelyek körül változik a világ, és a költségcsökkentés iránti igény erőteljes. Ebben a cikkben Harish Maniyoor, a gépszerszám-szakértő Sandvik Coromant globális járműipari termékmenedzsere elmagyarázza, hogy az erőátviteli alkatrészek megmunkálásának három új módja hogyan segíthet a gyártóknak többet elérni kevesebbel.

A Fogas kérdésre adott válasz

A Fogas kérdésre adott válasz (Cikk)

A növekvő piaci elvárások és a technológiai fejlődés a tyúk és a tojás esete. Nem egyértelmű, hogy melyik van előbb, ami viszont bizonyítottnak látszik, hogy az elmúlt időkben minden képzeletet felülmúlva fejlődnek, növekednek. A forgácsolással foglalkozó cégek olyan komoly kihívások előtt állnak, mint a humán erőforrás biztosítása, egyre rövidülő határidők, magas gyártási költségek, és még sorolhatnánk.

Hibrid erőátviteli rendszerek

Hibrid erőátviteli rendszerek (Cikk)

Kihívásokkal teli időket él át a járműipar. A hajtáslánc villamosítása – ami mind az OEM-gyártók, mind a beszállítók részéről paradigmaváltást igényel – valószínűleg a legnagyobb kihívást testesíti meg az autóipar számára, annak teljes történelme alatt. Az általában meglehetősen egyszerű erőátviteli rendszert használó akkumulátoros járművek térhódítása ellenére számos tényező mutat abba az irányba, hogy a belátható jövőben a hibrid technológia számít majd a meghatározó erőforrásnak. A szigorodó előírások, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és az általános klímavédelmi célok érdekében a belső égésű motoroknak és az erőátviteli rendszereknek is fejlődniük kell.

Háromkamrás rendszer palettázó automatizálással autóipari fogaskerekek és tengelyek tisztításához

Háromkamrás rendszer palettázó automatizálással autóipari fogaskerekek és tengelyek tisztításához (Cikk)

Az autóiparban számos tényező befolyásolja az alkatrésztisztításra vonatkozó követelményeket; többek között az elvárt tisztaság, az áteresztőképesség, a rendelkezésre állás, az automatizálhatóság, valamint az egyszerű karbantarthatóság. Mivel klasszikus tömegtermékekről már csak ritkán beszélhetünk, ezért a különböző méretekkel rendelkező különféle alkatrészek egyedi terméktartó megoldásokat igényelnek. Erre a feladatra kiváló példa az autóipari fogaskerekek és tengelyek gyártási művelete.

Top Gear norelem-módra kúpfogaskerekekkel és csigahajtásokkal

Top Gear norelem-módra kúpfogaskerekekkel és csigahajtásokkal (Cikk)

A folyamatos zökkenőmentes erőátvitel és a megbízhatóság kulcsfontosságú tényezők a jó hajtástechnika számára. Ezt figyelembe véve a szabványosított alkatrészek szakértőjének számító norelem a kúpfogaskerekek és csigahajtások új sorozatát mutatta be, amelyet karbantartás-mentesnek fejlesztettek ki a tervező- és a gyártómérnökök számára.

A műanyag fogaskerekek választéka új lehetőségeket ad a tervezők kezébe

A műanyag fogaskerekek választéka új lehetőségeket ad a tervezők kezébe (Cikk)

A szabványosított alkatrészek szakértőjének számító norelem olyan homlokfogaskerék-sorozatot mutatott be, amely rendkívül hatékony és költséghatékony tagja lesz a tervezőmérnökök eszközkészletének.

Sikeres címvédés a stuttgarti AMB-n

Sikeres címvédés a stuttgarti AMB-n (Cikk)

A szeptember 18–22. között megrendezett 2018-as AMB-n, a WFL ismét bizonyította vezető szerepét a technológiai fejlődés területén. Az osztrák cég olyan óriási előrelépéseket mutatott az ipar 4.0 különböző területein, mint az új WFL Adatelemző (WFL Data Analyzer) vagy a csigamenet-programozással és szimulációval felszerelt CrashGuard Studio.

Csúcsminőségű? Ipari fogaskerekes hajtómű? Azonnal?

Csúcsminőségű? Ipari fogaskerekes hajtómű? Azonnal? (Cikk)

Kevés olyan ígérettel találkozunk, hogy 24 órán belül csúcsminőségű, épp a gépünkbe illő ipari fogaskerekes hajtóművet kapunk. Teszteltük a hajtomu24.hu oldalt, és megtudtuk, mi kell ahhoz, hogy a speciális, ipari fogaskerekű hajtóművet 24 óra alatt a gépünkbe szerelhessük. És azt is, hogy nem kell várni, ha sürgős a dolog.

Extrém formájú fogaskerekek megmunkálása

Extrém formájú fogaskerekek megmunkálása (Cikk)

A nem kör alakú fogaskerekek egyre jobban teret hódítanak – gépekben, motorokban és szivattyúkban gondoskodnak a tökéletesen testreszabott, nem egyenletes erőátvitelről. Így helyettesíthetők a drága közvetlen hajtások, amelyekkel a váltakozó erőátvitel elektronikusan kerül szabályozásra. A nem kör keresztmetszetű alkatrészek igényes gyártása azonban kihívást jelent.

Moduláris gyártórendszerek fogaskerekek készítéséhez

Moduláris gyártórendszerek fogaskerekek készítéséhez (Cikk)

Évek óta növekednek a fogazási folyamattal szembeni követelmények, például a Powertrain részegységek gyártása során támasztott elvárások. A egyre összetettebb hajtómű-konfigurációk a legmagasabb szintű követelményeket támasztják a részegységek minőségével és azok gyártásával szemben úgy hogy közben folyamatosan nőnek a darabszámok. Az EMAG VLC-sorozatú új moduláris felépítésű gépei, amelyek egy függőleges VLC 200 H lefejtő marógépből és egy VLC 100 sorjázógépből állnak, jelentik az ideális megoldást ezen megnövekedett elvárások teljesítésére.

KOEPFER K 300 lefejtő marógép

KOEPFER K 300 lefejtő marógép (Cikk)

A fogaskerék az emberiség történetének legrégebbi gépalkatrészei közé tartozik. A fogaskerekek évezredek óta szolgálnak az erő és a mozgás átvitelére – először a folyó víz, később a vízgőz, ma pedig a legkülönfélébb energiaforrások szolgáltatták, szolgáltatják az erőt.

Miben közös a ZOLLER és a fogaskerekek?

Miben közös a ZOLLER és a fogaskerekek? (Cikk)

A fogaskerék már több mint 2000 év óta létezik, és napjainkban nem is tudnánk elképzelni az életet nélküle. A fogaskerekek sokféle módon használhatók – akár autóban, szélkerékben vagy óraműben. A fogaskerekeket a tökéletes fogazás és ezáltal maximális hatékonyság és teljesítmény elérése érdekében nagy pontossággal kell előállítani – például lefejtő fogmarógépekkel. A lefejtő fogmarók pontos és gazdaságos felmérésére szolgál a ZOLLER »hobCheck«.

Magasabb fokozatba kapcsol a fogaskerékgyártás

Magasabb fokozatba kapcsol a fogaskerékgyártás (Cikk)

Ma már 9 fokozattal rendelkező automata sebességváltókat terveznek, az autók motorja így hosszabb ideig működhet az optimális fordulatszám-tartományban, ezáltal takarékosabb lesz. Ez a fejlődés folyamatos optimalizálási kényszert jelent a sebességváltó- gyártók számára, mivel fel kell gyorsítaniuk és olcsóbbá kell tenniük a nagy darabszámban előállított fogaskerekek gyártását.

Mikroszerszámok jobb felületminőséggel (Cikk)

Az elmúlt években igen gyors fejlődés tanúi lehettünk a mikroszerszámok terén. Az ilyen szerszámokat a legkisebb alkatrészek megmunkálásában alkalmazzák, így a legnagyobb pontosságot igénylik a gyártásuk során.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
BMW GROUP CAREERS IN MARCH

LAUNCH CONTROL SPECIALIST

BIG TEST STAND PLANNER - E/E TESTING (F/M/X)

PROCESS PLANNER - E/E TESTING (F/M/X)

QUALITY SPECIALIST DRIVETRAIN & DRIVING DYNAMICS (F/M/X)

QUALITY SPECIALIST ELECTRIC / ELECTRONICS (M/F/X)

Média Partnerek