Turnéznak a boroscímkék

2013. január 10., csütörtök, 09:16

Címkék: bor borászat boroscímke bottleing élelmiszeripar grafikus hyridart packaging tervezés

Cégér - Jó bornak tervezz címkét! címmel tíz magyar borász borából és hozzá a tíz képzőművész tervezte címkéből nyílik kiállítás ma a Római Magyar Akadémián. A műveket később Berlinben és Párizsban is bemutatják.

A Hybridart művészeti projekteket létrehozó szervezet képviseletében Erdélyi Szabolcs elmondta, hogy a Forum Hungaricum Nonprofit Kft.-vel közösen tavaly nyáron hirdettek pályázatot fiatal grafikusok számára borcímkék, illetve márkaarculat megtervezésére.
Kezdetként a Figula pincészet Hét hektár elnevezésű borához kellett tervet beadni, majd több magyar borászat kiemelet termékeihez terveztek címkét a versenyzők. A végeredmény olyan sikeres lett, hogy a Balassi Intézettel közösen a két szervező elhatározta, hogy a külföldi magyar intézetekben a tíz párost, azaz a bort és a cégért nagy kiállítási installáción mutatják be borkóstolóval egybekötve. A címkék között egyaránt van kézzel rajzolt és komputergrafikai módszerrel készült.

A római kiállítás két hétig lesz látható, azután február végén Berlinben a Collegium Hungaricumban, majd a Párizsi Magyar Intézetben mutatják be a bor és a képzőművészet kapcsolatát, amely a boros üvegen valósul meg. Bár az olaszok és a franciák is Európa vezető borhatalmai, a szervezők remélik, hogy a minőségi magyar borral fel lehet kelteni a figyelmet ezekben az országokban is - foglalta össze Erdélyi Szabolcs.

 

MTI

Kiállítás: Magyar borászok Düsseldorfban 

Borospalack: Magyar asztalra magyar borosüveg

 

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek