Korrózióvédelem és tömítettség - ecsetvonásról ecsetvonásra

2019. november 11., hétfő, 17:26

Címkék: autógyár autógyártás automatizálás bevonat bevonattechnika festék festés festőrobot ipari robot karosszéria KUKA Robotics LBR iiwa Mercedes-Benz robot robotika

A karosszéria ragasztó -és tömítőanyagainak felvitele a németországi Daimlernél korábban manuális folyamat volt, amelyet három műszakos üzemben végeztek. Mostantól a KUKA érzékeny automatizálási megoldásának köszönhetően két robot gondoskodik a fontos korrózióvédelemről és a Mercedes-Benz karosszériák tömítettségéről. Különlegessége az érzékeny KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot és a KR 60 hattengelyes robot kombinációja

A két robotrendszer első alkalommal végrehajtott fúziója egyszerűen elérhetővé teszi a karosszéria nehezen elérhető varratait is. A KUKA olyan megoldást fejlesztett ki a varratsimítás területén, amely egyesíti a két robot pozitív jellemzőit. Ez rugalmas alkalmazást tesz lehetővé, maximális hozzáférhetőséget és hatótávolságot biztosítva. Az alkalmazás átveszi a PVC varratsimítás nem ergonomikus és monoton feladatkörét, és ezáltal tehermentesíti a munkatársakat.

A karosszéria idő előtti elhasználódásának megelőzése érdekében a varrattömítés a gyártási folyamat egyik fontos lépése. A német Mercedes-gyártósoron a KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot vezeti az ecsetet, amely egy gyorsváltó egységre van rögzítve. Érzékenységének köszönhetően a robot felismeri a kapcsolódási pontokat, ennek megfelelően csökkenteni tudja a sebességet és az erőt, és természetesen ki tudja számítani a megfelelő kenési pozíciót is. Ezáltal a megfelelő helyeken hordja fel hártyavékony rétegben a PVC-anyagokat. A jármű ennek köszönhetően teljes mértékben vízállóvá válik. A mindenkori feladattól függően az ecset gyors cseréjére is van lehetőség. A karosszéria varratainak maximális elérhetősége azonban csak a hattengelyes KUKA KR 60 ipari robottal való kombinációban oldható meg.

 

 

Az érzékeny könnyűépítésű robotnak a mozgékony ipari robotra való felszerelésével nem csupán X irányba bővíthető a munkatér, mint egy lineáris tengely esetében, hanem Y és Z irányba is. Az ecset tisztítása ugyancsak automatizáltan történik, úgy, hogy a felesleges PVC-anyag lehúzásra kerül, majd az ecset ismét visszanyeri a formáját görgők segítségével.

A varratsimítás folyamata az ember számára megerőltető feladat, monoton és nem ergonomikus. Az érzékeny LBR iiwa könnyűépítésű robot és a mozgékony KR 60 csapatmunkában gondoskodnak az eljárási folyamatok zökkenőmentességéről, egyenletesen magas minőség mellett. A nehezen hozzáférhető varratok is kifogástalanul lezárásra kerülnek. Az alkalmazási megoldás mindemellett helytakarékos, és tökéletesen integrálható a már meglévő manuális munkahelyek közé.

www.kuka.com

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek