Egyszerre kemény és törékeny?

Ultrasonic VU-5 és GT-800 CNC szimultán öttengelyes megmunkálóközpontok

2017. március 20., hétfő, 06:00

Címkék: autógyártás autóipar forgácsolás formagyártás go98 kerámia megmunkálóközpont orvosi technológia üvegipar

Újabb két megmunkálóközponttal gazdagodott a GO98 Bt. kínálata, ami a formagyártás és a gépjárműipar gyártó cégei mellett az üveg-, a kerámia-, illetve az orvosi ipar szereplői számára is új megmunkálási lehetőséget teremtett.

Ultrasonic VU-5

A VU-5 alapkiépítésben 510×400×350 mm mozgástartománnyal és 20 szerszámhelyes szerszámváltóval rendelkezik. Negyedik és ötödik tengely esetén – Lehmann billenőtengelyes körasztal – az oszlopot 100 mm-rel megemelik. A főorsó/szerszámbefogás BBT30. Az alapfordulatszám 15 000 f/p, direkthajtással.

Ultrasonic VU-5

Az ultrahangos vezérlő technológia hosszú távú megbízható megmunkálást eredményez. A termelékenység növelése érdekében a frekvenciabeolvasást és a teljesítménybeállítást a vezérlő automatikusan végzi el. A periodikus, szerszámtengely-irányú vibráció (15–45 kHz) csökkenti a forgácsolási ellenállást és növeli a felületi minőséget. A szerszámgép moduláris kialakítása, a BBT-30-as szerszámtartótípus, valamint a nagy sebességű főorsó révén magas hatásfokú megmunkálás érhető el.

A gép opciójaként a főorsón keresztüli hűtéssel (CTS) a forgács eltávolítása mellett a hőmérséklet-emelkedést, valamint a forgácsolási ellenállás okozta szerszámkopást is csökkenteni lehet. A fémek forgácsolási felületének érdessége Ra 0,2 µm körüli, így kevesebb polírozó eljárásra van szükség, az igényelt végső simítási felületi minőség egyből elérhető.

Az Ultrasonic VU-5 megmunkálás közben

Az ultrahangos megmunkálási technológia nem csak csökkenti a forgácsolás mennyiségét és idejét, ellenben megvan például az a képessége, hogy mikrofurat-megmunkálási folyamatokat lehet vele elvégezni kemény és törékeny anyagokon (zafír, cirkónium, kerámia, üveg és kemény acél). Ezért az ezzel a technológiai képességgel bíró megmunkálóközpontok kiváltképp előnyösen alkalmazhatók a járműiparban (például szelepek utánmunkálásához, sorjátlanításához), formagyártásban a végső felületek kialakításához, az egészségiparban a fogászati termékek előállításához vagy a kerámia és az üveg megmunkálásában. A VU-5 Siemens 828D vagy 840D vezérlővel készül, természetesen ShopMill programozási felülettel.

GT-800 CNC szimultán öttengelyes felsőpályás Gantry megmunkálóközpont

A GT-800-as megmunkálóközpont több területen, például a repülőgépiparban, járműiparban és a formagyártásban, mintázatmarásban részt vevők számára ajánlott kialakítású szerszámgép. A megmunkálási követelményeknek megfelelően mind a 15 000-es, mind a 20 000-es percenkénti fordulatszámú főorsó elérhető. A gép alapfelszereltsége a görgős típusú A/C tengely 13 770/9 180 Nm maximális nyomatékkal, amik elegendő erőt biztosítanak a megfelelő gyorsuláshoz, ha az A/C tengelyeket gyorsjáratban kell mozgatni.

GT-800 megmunkálóközpont

A megmunkálóközpont felsőpályás Gantry kialakítása révén a három lineáris tengely mozgatása független a munkadarab tömegétől, amivel kiemelkedő stabilitás érhető el a dinamikus mozgások során. A gépre ható erők optimalizált eloszlása révén a főorsóház terhelése minimális, ezáltal nagyobb merevség érhető el a megmunkálás során.

  • Főorsó

A főorsó olaj-levegő kenésű csapágyakkal és olaj-hűtő patronokkal szerelt, ami csökkenti a hőtermelődést és ezáltal az orsó hőtágulását. A hőmérséklet-ellenőrző rendszer riaszt, valamint meg is állítja a gépet, ha megmunkálás közben az orsó túlságosan felhevül, így elkerülhető a csapágyak károsodása. A megmunkálás minőségének fokozása érdekében az orsó BBT típusú, vagy HSK-63A szerszámtartóval szerelt.

A nehézmarások merevségét direkthajtású 15 000-es fordulatszámú orsó biztosítja (alapértelmezett). Az opcionálisan elérhető, 20 000-es fordulatszámú orsó a hátsó csapágyaknál egy lebegő rugót is tartalmaz, amivel a csapágyakat érő, hőtágulás okozta feszítőerő elkerülhető. A főmotor teljesítménye 40 kW.

  • Körasztal – Ø800 mm asztalméret, 1 000 kg terhelhetőség

A/C tengely: alapkivitelben görgős-csigakerék típusú hajtásmegoldással rendelkezik. A görgős-csigakerék típusú kialakítás jobb pozicionálási pontosságot, ismétlési pontosságot, holtjátékmentességet és tartósságot biztosít, mint a hagyományos csigakerék típusú kialakítás. Mivel a körasztal mozgatásáért egy görgős-csigakerék felel, ezért a körasztal már alacsonyabb nyomatéknál is mozgatható. A nagy pontosság még hosszan tartó nehézmarás esetén is garantált.

  • Beágyazott A tengely, rögzített asztal kialakítás

Az A tengely a gépágyba U alakban van beépítve, így az asztal merevebb. Vagyis az A/C tengelyű asztal rögzített helyzetben van. A mozgóasztalos kialakítással összehasonlítva, a GT-800 esetében az A tengelyen nem tapaszthatunk vibrációt, rezgést, ezáltal az A tengely pozicionálási pontossága is nagyobb. Az A/C tengelyek sebessége 16/30 f/p, a C tengely direkthajtása esetén 50 f/p. Maga a gépváz is U alakú, egy darabból álló öntvényből készül. Az oldalakat összekötő keresztgerendával egy zárt szerkezetet alkot.

  • C tengely opciós meghajtása: direkthajtás

A C tengely forgatását ekkor egy direkthajtású motor végzi. Ez az egyik legjobb megoldás nagy sebességű megmunkáláshoz. A DD motor előnye a kisebb zaj, kevesebb hibalehetőség, nagyobb felbontás, nagyobb nyomaték és sebesség. 50 percenkénti fordulatnál a nyomaték 1 800/3 320 Nm.

  • A forgásközéppont magasabban van, mint az asztal felülete

Az A tengely forgásközéppontja 100 mm-rel följebb van, mint az asztal síkja, így a szimultán asztalforgással csökkenthető a szerszámmozgás távolsága, valamint a ciklusidő is, miközben a kontúron jobb felületi pontosság érhető el.

A GT-800 megmunkálóközpont munkatere

  • Teljes körös hidraulikus fékrendszer az A/C tengelyhez

A teljes körfelületet szinkronban zárja egy fémgyűrű, amit hidraulikaolaj működtet. A nagy leszorító felület miatt nagy merevség és tartósság jellemzi. A C tengely fékpozíciója ezenkívül az asztal mellett van, biztosítva az asztal stabilitását fékezéskor.

  • Hajtásközéppont a tömegközéppontban

A három lineáris tengely hajtásközéppontja a gép tömegközéppontjában van, ezzel drasztikusan megnövekedett a gép dinamikus stabilitása. A Z tengely és az X tengely között a lehető legrövidebb a távolság, így a gépszerkezet tömege optimalizált. Az Y tengelyt 6 db kocsi támasztja alá a szánvezetéken, míg a gép tömegközéppontja a kocsik között található, így minimális a főorsó elhajlása, dőlése.

A GT-800 megmunkálóközpont felépítése

 

A GT-800 megmunkálóközpont automatikus beállítása

A GT-800 gépet HEIDENHAIN iTNC 530 vagy TNC 640 vezérlővel kínáljuk.

Eötvös Oszkár

www.go98.hu

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek