Kulcs a sikerhez

Két világpremier a LogiMAT legnagyobb kiállítójától

2018. június 14., csütörtök, 06:00

Címkék: anyagmozgatás intralogisztika Jungheinrich logisztika logisztika 4.0 magasraktár raktár raktári automatizálás raktárlogisztika raktártechnika targonca

Idén ismét a Jungheinrich bizonyult a LogiMAT legnagyobb kiállítójának. A „Your connection to success” mottó alatt a német intralogisztikai óriáscég innovatív, biztonságos és hatékony megoldásokat mutatott be az intralogisztika 4.0 koncepcióban érdekelt iparági szakemberek számára.

2017-hez képest a Jungheinrich mintegy 15 százalékkal, összesen 924 négyzetméterre növelte kiállítási standjának méretét. A 9. csarnokban elhelyezett standot három zónára osztották. A látogatók első kézből ismerhették meg a Jungheinrich hálózati, egymással összekapcsolt rendszerekből álló intralogisztikai világát, amelyben a targoncák és logisztikai rendszerek mellett egyre fontosabb szerep jut a szoftvermegoldásoknak is. A kizárólag lítiumion akkumulátorokat tartalmazó kiállítási látványosságok közé tartozott az EKX 516 magasraktári felrakótargonca, amely 2018-tól kezdődően automata vezérlésű járműként (AGV) is elérhető.

A Jungheinrich 2018. március 13-án két világpremiert mutatott be a nagyszámú helyszíni érdeklődőnek, amelyek teljesen új szintre emelik a raktárrendszerek hatékonyságát és termelékenységét. Az STC 2B1A a gyártó első, saját fejlesztésű és gyártású, kisebb alkatrészek számára ajánlott, nagy teljesítményű raktári felrakógépe. A saját kategóriájában a leghatékonyabb berendezésnek számító Miniload összesen három új szabadalmat tartalmaz: újszerű toronykialakítást, aminek köszönhetően a szerkezet a könnyűszerkezetes felépítés ellenére is akár 25 méterig maximálisan stabil marad; innovatív sínszerkezetet, amely minimális távolságot tart a raktári állványoktól; valamint egy integrált Omega meghajtást a még kompaktabb kialakításhoz.

A másik világpremier a világ első, beépített standard lítiumion akkumulátorokkal felszerelt tolóoszlopos targoncája volt. Az ETV 216i targonca újszerű kialakításának köszönhetően a jármű mozgási szabadságfoka lényegesen megnőtt, és a targoncakezelő tökéletesen beláthatja a gép környezetét. A hagyományos meghajtású targoncákhoz képest az ETV 216i jelentősen növeli a raktári munka termelékenységét.

A 2018-as LogiMAT kivételes volt abból a szempontból is, hogy a német logisztikai óriás idén először kizárólag lítiumion akkumulátorokkal felszerelt megoldásokat mutatott be a kiállítási standon, ami ékes bizonyítéka a vállalat a technológia jövőjébe vetett bizalmának. Ez az elkötelezettség olyan erős, hogy a Jungheinrich 100 százalékos elégedettségi garanciát kínál az ügyfeleknek a LogiMAT szakvásár nyitónapjától számítva minden Li-ion akkumulátorral működő targoncára. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az ügyfeleknek a targonca leszállítását követő hat hónapon belül teljes elállási joguk van, vagyis a berendezést bármikor egyszerűen és gyorsan lecserélhetik egy hagyományos meghajtással működő targoncára. Ez a vállalás minden ügyfélnek lehetőséget ad arra, hogy kockázatmentesen tesztelje a csúcstechnikát.

A Jungheinrich ezenkívül két új fejlesztést is bemutatott a kiállításon. Az EZS 7280 elektromos vontatót és az ECE horizontális komissiózót már a cég tavalyelőtt megismert, távirányító easyPILOT Follow rendszerével szerelték fel. Mindkét termék IFOY-díj-jelölést kapott.

Világpremier: a világ első, beépített standard lítiumion akkumulátorokkal felszerelt tolóoszlopos targoncája

A Jungheinrich hosszú évek óta, következetesen igyekszik kihasználni targoncái fejlesztésében a helytakarékos és hatékony akkumulátortechnológia előnyeit. Ennek eredményeképpen a most bemutatott ETV 216i forradalmi kialakítással rendelkezik. A Jungheinrich a vevői elképzeléseket és igényeket közvetlenül használta fel a tervezési folyamat során, így a tolóoszlopos targoncák legújabb generációját jelentősen megnövelt ergonómia jellemezi. Az ETV 216i megnövelt mozgási szabadságfoka és a jármű környezetének a targoncakezelő általi tökéletes beláthatósága a felmerült vevői igényeket tükrözi vissza. Ennek eredménye a felhasználóbarát működés és a maximális biztonság. Az egyedülállóan kompakt kialakítás révén a targonca maximális agilitás mellett működtethető.

A hagyományos targoncákkal összehasonlítva az ETV 216i jelentősen növeli a raktár termelékenységét. Az ólomakkumulátorokhoz képest a teljesen integrált lítiumion akkumulátorokat hosszabb élettartam, karbantartásmentes működés és jobb teljesítmény jellemzi. A kiemelkedően rövid töltési intervallumok 24 órás üzemelést tesznek lehetővé. Az ETV 216i akár 1 600 kg súlyú termékek mozgatására is képes, emelési magassága pedig 10,7 méter. Mint minden Li-ion technológiát tartalmazó targonca esetében, a Jungheinrich az ETV 216i ügyfelei számára is 100 százalékos elégedettségi garanciát nyújt.

„Az új ETV 216i kiválóan szemlélteti a Jungheinrich innovációs erejét – mondta dr. Lars Brzoska, a Jungheinrich AG marketingért és értékesítésért felelős igazgatótanácsi tagja. – Az iparág első gyártó cége vagyunk, amely következetesen alkalmazza a lítiumion-technológiát már a targoncák tervezési fázisában is. A beépített lítiumion akkumulátor révén az ETV 216i a saját kategóriájának legkompaktabb és legjobban teljesítő tagja, könnyebb manőverezhetőséggel és nagyobb hatékonysággal. A jövőben a Li-ion-technológiát más targoncatípusok koncepcióiban is következetesen kiaknázzuk, így egy teljesen új targoncagenerációt fejleszthetünk ki.”

Az első Jungheinrich Miniload

A LogiMAT keretein belül mutatta be a Jungheinrich első, saját fejlesztésű, nagy teljesítményű raktári felrakórendszerét. Az STC 2B1A innovatív kialakítása és a benne található high-tech technológia csúcsteljesítményt garantál, ugyanakkor növeli a hatékonyságot és optimalizálja az üzemi logisztika költségszintjét. A már említett három szabadalomnak is köszönhetően az STC 2B1A saját kategóriájának legerősebb berendezése. A több mint 6 méter/másodperces menetsebesség és a kiemelkedően nagy gyorsulás jelentősen lerövidíti a gép ciklusidejét.

A rendszer energiapuffereit a „SuperCaps” néven ismert kezelői koncepcióhoz adaptálták. Tárolják a fékezések során felszabaduló energiát, amit a gyorsítás során visszatáplálnak a hajtásrendszerbe. Az energiaigény ezáltal akár 25%-kal csökkenthető.

A Jungheinrich a térhasznosítás szempontjából is a lehető legnagyobb hatékonyságra tervezte az STC 2B1A rendszert. A sínrendszer és az Omega meghajtás innovatív kialakítása miatt – amelyet a többi raktári felrakórendszerhez képest a torony lábába építettek be – a berendezés a kategóriában egyedülállóan közel helyezhető el az állványokhoz. Az STC 2B1A raktári felrakógép alkalmazásával tehát jelentősen nagyobb tárolókapacitás és – egy hasonló méretű raktárral összehasonlítva – magasabb áteresztőképesség érhető el. Figyelemre méltó a torony moduláris kialakítása is. A könnyűszerkezetes építés különösen magas stabilitást biztosít a berendezés számára, és a rendszer rugalmasan méretezhető akár 25 méterig.

„Az STC 2B1A új mércét állított fel a teljesítmény, az energiahatékonyság, a térhasznosítás és a rugalmasság tekintetében – mondta dr. Klaus-Dieter Rosenbach, a Jungheinrich logisztikai rendszerekért felelős igazgatótanácsi tagja. – A páratlanul intelligens és gazdaságos logisztikai megoldás jelentősen hozzájárul ügyfeleink működési költségeinek csökkentéséhez.”

www.jungheinrich.hu


„Két év alatt mintegy 27 százalékkal növekedett az anyagmozgató berendezések világpiaca, ami így 2017-ben elérte az 1,395 millió darabos értékesítést” – mondta dr. Lars Brzoska, a Jungheinrich AG igazgatótanácsi tagja a cég Hamburgban megrendezett sajtóeseményén. A növekedés motorjának továbbra is Ázsia számít, ahol 2015-höz képest 37%-kal emelkedett az értékesítés. Európa +28%-kal, Észak-Amerika pedig +14%-kal követi az éllovas kontinenst.

Az anyagmozgató rendszerek globális piacát 2017-ben is a raktári berendezések uralták 44 százalékos részaránnyal (2007-ben ez még csak 37% volt). A belső égésű motorral hajtott targoncák aránya 39%-ra csökkent (2007: 45%), míg az elektromos targoncák részesedése 17%-ot tett ki. A raktári berendezések minden kontinensen terjednek, de az értékesítésben Európában a legnagyobb (65%) és Ázsiában a legkisebb (27%) a részarányuk. Ázsiáról elmondható, hogy 58 százalékkal még mindig a belső égésű motorral hajtott targoncák dominálják a piacot. Észak-Amerika köztes állapotban van a raktári rendszerek 48 és a belső égésű motorral hajtott targoncák 34 százalékos részarányával.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek