Dinamika és gyorsaság: dupla nyereség egyetlen targoncával

Ismét bővítette a STILL az alacsony platformú targoncáinak termékportfólióját.

2019. augusztus 08., csütörtök, 06:00

Címkék: anyagmozgatás lítiumionos technika raktár raktárlogisztika raktártechnika STILL targonca

Megnövelt sebesség a rámpákon, villámgyors üzemen belüli anyagmozgatás és dinamikus raktárlogisztika? Megoldva! A STILL kimagaslóan ergonomikus, keskeny, alacsony platformú és kétszintes targoncákkal bővítette termékpalettáját.

Semmi sem állandó, csak a változás maga. A raktártechnikában ami ma még ideálisnak gépnek tűnik, az holnap már versenyhátrányt jelent. A munkaerőhiánnyal súlyosbított helyzetben az előremutató technológiák használata egyáltalán nem luxusnak, hanem józan számításnak – rosszabb esetben előremenekülésnek – számít. A hatékonyság növelésére minden szektorban hatalmas szükség van, hiszen amit a marketing megígér, azt a logisztikának kell teljesítenie. Ebből kifolyólag az anyagmozgatási folyamatok ugyanúgy hozzájárulnak az ügyfél-elégedettséghez, mint maga a gyártás, és a szállítási megbízhatóságból fakadó elégedettség sokszor nagyobb mértékben befolyásolja a versenyképességünket, mint az ár.

A kihívásokra reagálva a STILL ismét kibővítette alacsony platformú targoncáinak termékportfólióját, és bemutatta az EXH-SF20/25 modelleket. Az ugyanezen platformra épített EXD-SF kétszintes emelőtargonca is számos technikai újítást tartogat a felhasználói számára. A piacon elérhető legkeskenyebb – mindössze 720 mm-es – és kivételesen kompakt gépek ergonomikus kialakításúak és egyedi rugós felfüggesztéssel rendelkeznek. Ebből a szempontból az igényes alkalmazásokhoz kifejlesztett, 2 500 kg teherbírású EXH-SF, valamint az emelőoszlopon és az integrált előemelésen egyaránt 1 000 kg teherbírású EXD-SF modelleket kétszintes anyagmozgatásra, valamint raktári áruszállításra – az emelőoszloptól függően 2 942 mm magasságig – fejlesztették ki. Az új gép hatalmas teljesítménye jelentősen megnöveli a raktár dinamizmusát és áteresztőképességét.

A kétszintes géppel 10 km/h maximális sebesség érhető el, és a STILL Dynamic Drive Control segítségével automatikusan alkalmazkodik a terhelési súlyhoz és az emelési magassághoz. Amint az emelési magasság meghaladja az 1 800 mm-t, a biztonságos üzemeltetés érdekében az EXD-SF lassú üzemmódra vált. A kétszintes emelőtargonca terhelésvédelmi ráccsal is felszerelhető a biztonság maximalizálásához, amivel az oldalsó karok 1 800 mm-nél magasabb emelési magasságban lehajthatók. A kétszintes szállító- és segédfunkciók eredményeként az EXD-SF megnövelt teljesítménnyel használható a rámpán, az előzónában és a raktárban történő le- és felrakodás során.

Az EXH-SF géppel ezzel szemben 6, 8, 10, vagy a még ennél is sportosabb 12 vagy 14 km/h sebesség érhető el, vagyis a STILL öt különböző teljesítménycsomagot állított össze akár legfeljebb 3,0 kW teljesítményű hajtásrendszerekkel. Mindezek mellett a gépek beépített Curve Speed ​​Control segédrendszerrel rendelkeznek, amely az aktuális kormányzási szög függvényében automatikusan állítja be a sebességet, így a kanyarok nemcsak gyorsan, hanem egyben biztonságosan vehetők be.

Az innovatív, beépített kompresszorral és önállóan állítható magasságú oldalsávokkal felvértezett légrugós rendszer révén az EXH-SF és az EXD-SF gépek mind az ergonómia, mind a vezetési kényelem szempontjából verhetetlenek. A STILL által továbbfejlesztett stabilizáló rendszerrel ellátott alváz minden esetben optimális tapadást, a rámpán pedig maximális vezetési kényelmet és oldalstabilitást biztosít. Az alsó platform belépési pontja és a villák hegyének optimális beláthatósága tovább növeli a biztonsági szintet a mindennapi használat során. A gyalogos üzemeltetésnél a nagyobb sebességhez a kombikormányzás üzemmód is választható, ami a maximális menetsebességet 4-ről 6 km/h-ra emeli. Valamennyi vezetési, emelési és kormányozási folyamat a kormányfejen található ergonomikus működtető egységen egyidejűleg vezérelhető egy kézzel, mind a bal-, mind a jobbkezes felhasználók által.

„Keskeny kialakításuknak köszönhetően a targoncák optimálisak a be- és kirakodásra – magyarázta Maik Eckerkunst tréner. – Ezáltal nagyobb tér áll rendelkezésre tolatáskor, és a keskeny, forgalmas folyosókban is biztonságosabban manőverezhetünk. A megnövelt ergonómia tehermentesíti a gépkezelőket, így a munkakörülmények is vonzóbbá tehetők.”

A különböző igények kielégítése érdekében minden modell több vezetési üzemmódot tartalmaz, amelyek között a nyelvfüggetlen, 4,5 hüvelykes színes kijelzőn választhatunk. Az energiatakarékos, környezetbarát ECO vezetési üzemmód mellett választható a maximális teljesítményre optimalizált BOOST üzemmód is, amennyiben átmenetileg nagy sebességre van szükségünk. A targoncák a felhasználási profiltól függően ólom- vagy Li-ion akkumulátorokkal is felszerelhetők. A köztes töltés révén a Li-ion akkumulátorokkal hosszabb ideig tartó használat vagy akár a hét minden napján 24 órás üzemelés is megvalósítható akkumulátorcsere nélkül. A hagyományos savas ólomakkumulátor esetében az oldalról történő hozzáférés segíti az akkumulátorcsere biztonságos és gyors végrehajtását. Az alacsony energiafogyasztásból és a hosszú karbantartási időintervallumokból adódó magas rendelkezésre állás és alacsony működési költségek tovább csökkentik a targoncák teljes birtoklási költségét (TCO). Azt pedig szintén egyre több szakember ismeri fel hazánkban is, hogy a versenyképességet sokkal nagyobb mértékben határozza meg egy-egy eszköz TCO-ja, mint a bekerülési költség. Dinamizálja Ön is a raktárát, és válasszon az Európában favoritnak számító elektromos emelőtargoncák közül!

www.still.de

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek