A top 10-be vágyik a BME Formula Racing Team

2018. november 07., szerda, 15:38

Címkék: autóverseny BME Budapesti Műszaki Egyetem egyetem elektromobilitás felsőoktatás Formula Student Trumpf versenyautó

A BME Formula Racing Team 2007-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen azzal a céllal, hogy megvalósítsa pár fiatal egyetemista álmát és részt vehessen a Formula Student versenysorozatban, hagyományt teremtve ezzel nemcsak az egyetemen, hanem Magyarországon is.

A csapat feladatai közé tartozik a tervezés, beszerzés, gyártás és versenyautó építés mellett a menedzsment, a logisztika és a gazdasági ügyek intézése is. Jelenleg 73 aktív tagot számlál a csapat, köztük gépész-, közlekedés-, jármű-, villamosmérnök, műszaki menedzser és közgazdász hallgató is található.

A 2018-as szezon

2017 nyarán rendeztek a Formula Student világában először versenyt önvezető autók számára. Komoly célunk volt, hogy egy saját önvezető autót tervezzünk és fejlesszünk, így is lépést tartva a többi nagy csapattal. Az FRDC-001 a csapat első diverless versenyautója, mely a 2017-es szezonban futott FREC-007 Honey Ryder átépítésével született meg, így 2018-ban mi is ott lehettünk az önvezető Formula Student autók mezőnyében.

A több éve tartó elektromos versenyautó építést sem adtuk fel, így született meg az FREC-008 a világ legnagyobb konkurens csapataihoz hasonlóan, összkerékmeghajtású, független motorvezérlésű elektromos autónk. A jármű karakterisztikáját úgy alakítottuk ki, hogy a Forma-1-ben látható módon a mi autónkon is lehessen aerodinamikai csomag, így a kanyarokban a lehető legnagyobb tempót tudjuk biztosítani, javítva a köridőket és a teljesítményt. A megnövekedett fogyasztást egy nagyobb teljesítményű, de kisebb tömegű akkumulátor megépítésével szerettük volna kompenzálni. A váz gyártását is újabb szintre emeltük: a karbon kompozit monocoque-unk egy autoklávban készült el, amellyel tovább növeltük a végeredmény minőségét.

Trumpf támogatás

A Trumpf Hungary Kft.-vel 2015 novemberében kezdődött az együttműködésünk, amikor is az akkumulátorunk cellafüleinek hegesztésére különböző lézer hegesztési beállításokat kezdtünk el tesztelni mindaddig, amíg meg nem találtuk a legmegfelelőbbet. A vizsgálatok közel négy hónapig tartottak, mire kidolgoztuk a tökéletes paramétereket, illetve hegesztési módokat – a réz és alumínium fülek esetében egyaránt.

Azóta folyamatos és töretlen az együttműködés, a mai napig nagy segítség számunkra, hogy náluk hegeszthetjük a cellafüleket. Emellett már második éve vásárolják meg számunkra a legmegfelelőbb cellákat is, így elmondható, hogy az akkumulátorunkat részben a Trumpf hajtja. De nem csak a HV akkumulátorunk elkészülését támogatják, hanem a versenyekre való utazásban is segítik a csapatot, például a németországi Hockenheimringen megrendezésre kerülő Formula Student versenyen biztosítottak egy autót a számunkra.

Célok a következő szezonra

A 2019-es szezonban egy igazán egyedülálló célt fogalmaztunk meg. Két versenyautó helyett egyet fogunk megépíteni, amely képes lesz mind az elektromos, mind pedig az önvezető kategóriában is a maximumot nyújtani. Ezt lényegében egy driverless fejlesztési csomaggal oldjuk meg, ennek segítségével különböző versenyeken tudunk elindulni.

Kategórián belüli célokat is kitűztünk. Elektromos autónkkal a világranglista legjobb 10-be való bekerülés a cél, míg az önvezetőt szeretnénk hibátlanul végig vinni legalább egy versenyen, minden versenyszámban tanuló algoritmussal.

A Trumpf Hungary Kft. 2017 óta gyémánt fokozatú támogatónk. Reméljük, hogy a 2018/2019-es évben is hasonlóan sikeresen tudunk majd együttműködni a közös cél érdekében.

http://frt.bme.hu/

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek