Kell egy csapat

2014. október 28., kedd, 08:59

Címkék: Aventics Kft. Pneumobil

Immár harmadik alkalommal rendezett gálafutamot Kecskemét főterén a Kecskeméti Főiskola. Idén szeptember 6-án az Aventics Pneumobil Gálafutam várta a hallgatók által épített, sűrített levegővel hajtott járművek iránt érdeklődőket. A futam helyszínén Hegymegi István, az Aventics Pneumatika Kft. kereskedelmi vezetője beszélt a Pneumobil jelenéről és jövőjéről.

Remek márkanévvé vált a Pneumobil az évek folyamán.

Nagyon könnyű helyzetben vagyunk, mert erős alapjai vannak a rendezvénynek. Az elmúlt hét év folyamatos fejlődésről szólt, így szinte az egyik napról a másikra tudtuk integrálni a Pneumobilt a saját kommunikációs tervünkbe. Meg kell néznünk, hogy hol van a helye az Aventics életében a Pneumobilnak. Hétéves a gyermek, tehát pont abban a korban van, amikor érdemes átgondolni műszakilag, szakmailag, marketing szempontból a folytatást. Ez a folyamat zajlik most.



Kecskeméten is rendeztetek partnertalálkozót?

Ha körbenézel, látható a fejlődés, jóval több szakmai partner jött el, mint Egerbe, bár ez nem mind a mi munkánk eredménye. Sokan közülük most kezdik átérezni a verseny üzenetét, de a lényeg, hogy abszolút pozitívan állnak hozzá. A Gálafutamhoz a Kecskeméti Főiskola is komoly erőket mozgósított, így jó esély van arra, hogy a rendezvény egy állandó, naptárban rögzített eseménnyé váljon Kecskemét életében. Minden adott ahhoz, hogy még nagyobb rendezvénnyé nője ki magát a Pneumobil, hiszen egy versenyautó megépítésében rengeteg komponens és rengeteg gyártó kap szerepet.

A Pneumobil népszerűségét az is nagyban segíti, hogy egy alapvetően olcsó technológiára épülnek a versenyautók.

Majdnem teljesen egyetértek, de csak majdnem. A költségvetésen kívül igazából a fantázia az, ami határt szab az autóknak. Vannak itt több milliós „autócsodák”, de pár százezres barkácsolt járművekkel is találkozni. Nagyon fontos missziónk a jövőre nézve, hogy a csapatok lehetőségeit próbáljuk egymáshoz közelíteni, ennek érdekében támogatóként is megpróbálunk majd egy-egy partnert bevonni. Egyforma anyagi és műszaki feltételeket igyekszünk biztosítani a csapatoknak, hogy valóban csak a mérnöki tudás, a munka és a vezetői képességek döntsenek. Jelenleg az első és az utolsó között azért még jelentős időkülönbség van.

Költségvetési sapka nincs, sőt időről időre új technológiákat is próbálunk bevonni, ilyen volt legújabban a telemetria, amely komoly diagnosztikai lehetőséget ad a csapatoknak. Elértünk egy szakmai szintet, most finomítani szeretnénk rajta.

Az új technológiák arra is lehetőséget adnak, hogy kiválasszátok a résztvevők közül az igazán komplex tudással rendelkező fiatal mérnököket.

Teljesen így van. Amikor munkatársaink a mindennapokban találkoznak az ügyfelekkel és felmérik az igényeiket, akkor általában komplex csomagot kérnek tőlük és ilyenkor nagy előny, ha a kolléga átfogó tudással rendelkezik. Persze minden közösségben vannak, akik egy-egy területen erősebbek, vagy gyengébbek, ilyenkor nagy a csapatmunka és a gyári tudás jelentősége.

Ismeretes már a Pneumobil 2015 időpontja és helyszíne?

A mai verseny zárásaként jelentjük majd be. Az időpont 2015. május 8-9., a helyszín változatlanul Eger.

Más „autóváros”, például Győr bevonása nem szerepel a terveitek között?

Nem mondanék rá egyértelműen nemet, de ehhez fogadó oldalra is szükség van. Ha ez megvan, mi mindenre nyitottak vagyunk. Kecskemét egyértelműen autóipari központtá vált, így itt a helyünk, de valóban van még néhány helyszín, ahol hasonló szerepet kaphat a jövőben a Pneumobil.

Végezetül egy kérdés az Aventics Pneumatika idei évéről: teljesülni látszanak a 2015-re vonatkozó várakozások?

A szervezeti átformálódás lezajlott, a fiatalok teljesen integrálódtak a rendszerbe. Az értékesítési eredmények jelentősen a tervek fölött vannak. Ez azt mutatja számunkra, hogy sikerült ügyfeleink bizalmát megtartani, sőt új ügyfeleket is meg tudtunk szólítani. A piac is nő, van olyan kereskedelmi partnerünk, amelyik 30%-os növekedésről számolt be. Ez kiugró szám, de ha lehetséges ilyen bővülés, akkor azt kell mondanunk, hogy remek piaci lehetőségek vannak jelenleg.

www.aventics.com

 

Farkas Zsolt, a későbbi győztes BME Kakukktojás csapatának tagja

„Ha el tudod képzelni, meg tudod valósítani.”

Korábban segítőként vettünk részt a későbbi győztes Gyalogkakukk csapat felkészülésében, majd úgy döntöttünk, hogy saját pneumobilt építünk, természetesen jobbat, mint amilyen az előző évi volt. Harmadik éve fejlesztjük az autót, az alapkoncepció szerint egyre gyorsabbnak és gyorsabbnak kell lennie. Ergonómia, üléspozíció nem számít, mindent a gyorsaságnak rendeltünk alá. Az első versenyen azonban egy fogaskeréktörés állított meg minket. A hibát kijavítottuk, átdolgoztuk a koncepciót és nem is maradt el a siker, hiszen az utóbbi 2 évben mi nyertük mind a gyorsasági, mind az ügyességi versenyt. Az elmúlt 4 évben tehát háromszor nyert a BME MOGI tanszékének csapata.
A mechanikának hatalmas előnyt nem lehet szerezni, stabil gépünk van, de amiben nagyon sokat fejlődtünk, az a vezérlés: a hengerek töltése, a váltó működése. Teljes részletességgel nem tudjuk modellezni az autó működését, abszolút a tesztelésen múlik a fejlődés. A tesztelés során egyedül a telemetriára tudunk hagyatkozni. Nem PLC-t használunk, hanem saját vezérlőt építettünk ehhez, a telemetrián 15-20 adatot nézhetünk élőben. De rövid pályán sok múlik a körülményeken és vezetőn. Ma például azzal a problémával szembesültünk, hogy az autót nem csúszós pályára terveztük, és amikor megforgott a kanyarban a kerék, akkor meglazult a lánc és az oldalerő ledobhatta. De orvosoltuk ezt a problémát is.

 

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek