Intralogisztikai trendek Közép-Európában

Teljes üzemen belüli logisztikai vertikum a Jungheinrichtől

2016. április 16., szombat, 17:15

Címkék: anyagmozgatás ceMAT 2016 Jungheinrich Közép-Európa logisztika targonca

2016. április 7-én Bécsben tartotta a Jungheinrich a közép-európai régió sajtótájékoztatóját, ahol a régió piaci fejlődése mellett egyben a cég a CeMAT szakkiállításon bemutatni kívánt újdonságait is megismerhettük.

A közép- európai (úgynevezett V6) régió tavaly egészült ki a dél-afrikai közvetlen Jungheinrich képviselet megnyitásával. A világ 25. legnagyobb gazdaságának számító Dél-Afrika arányaiban még fejletlen, éppen ezért nagy növekedéssel kecsegtető piacot jelent az anyagmozgató gépek, valamint a raktári és anyagmozgatási rendszerek területén vezető szerepet betöltő cég számára. „A közvetlen képviselet nyitása számos előnnyel jár: ugyanaz az értékesítési és ügyféltámogatási folyamat vezethető be szerte a világon és a nemzetközi szintű megállapodások is könnyebben végrehajthatók. A teljes intralogisztikai vertikum kínálata és a megbízható partnerség garanciája szintén a saját képviseletek mellett szólnak,” jelentette ki dr. Lars Brzoska, az igazgatótanács marketingért és értékesítésért felelős tagja.

Targoncapiac 2015 (világpiac és régiónként eloszlás, ezer darab)

A V6 – Romániát, Szlovákiát, Szlovéniát, Csehországot, Magyarországot, Ausztriát és Dél-Afrikát tartalmazó – régió jelenleg a világ leggyorsabban fejlődő intralogisztikai piacai közé tartozik. A targoncapiac tavaly világszinten alig látható növekedéssel zárt, ehhez képest régiónk a 2014-es 13%-os növekedést tavaly 10%-os bővüléssel fejelte meg. A világszinten tapasztalható megtorpanás legfőbb oka az Ázsiában tapasztalható visszaesés volt, ami leginkább a kínai gazdaság lassulásának eredménye, de nem kis szerepet játszik a csökkenésben az sem, hogy az ázsiai óriásban túlnyomórészt használt dízel- és gázüzemű targoncák értékesítése világszinten egyre inkább visszaszorulóban van és az átállás Kínában egyelőre nem piacbővülést hozott maga után.

Targoncatípusok világpiaca 2015 (darabszám)

A 2016. május 31. – június 3. között Hannoverben megrendezendő CeMAT vezető intralogisztikai és supply chain management kiállításán a Jungheinrich az az EXPO tető alatt (33 és 34 pavilon és szabadterület) mutatja be számos innovációját és fejlesztését az üzemen belüli logisztika területén.

A Jungheinrich kiemelt újdonságai a CeMAT 2016 kiállításon:

  • Összetéveszthetetlen és jellegzetes – új külső megjelenés, új design
  • Jungheinrich easyPILOT vezérlés jelentősen növeli a komissiózási teljesítményt
  • EKX 4-es sorozatú szűkfolyosós targonca új motortechnológiával és lengécsillapítással
  • A világ legrövidebb univerzális targoncája – EMD 115i lítium-ion technológiával
  • Dízel-/gázüzemű homlokvillás targoncák nagy igénybevételre akár 5 tonna teherbírással

Új Jungheinrich design koncepció

A design több, mint a gépek külső megjelenése. A design a vállalat arca, a siker része, a minőség és az innovációs erő vizuális kifejezése. A Jungheinrich átalakította a targoncák design-jának koncepcióját és egy jövőbe mutató, összetéveszthetetlen termékkonstrukciót alkotott. Az új, díjazott külső megjelenés jól szemlélteti a termékek műszaki és ergonomikus minőségét.

2016 év elején a Jungheinrich valamennyi gépénél a jól ismert Jungheinrich sárga mellett egységesen egy új Jungheinrich szürke színt vezetett be. Valamennyi 2016-tól bevezetésre kerülő modellnél az új határozott formát alkalmazzák, a menetfunkciók és a típus elnevezések egységesen jellegzetes zöld színnel kerülnek kiemelésre. A passzív és aktív világítóelemek, lámpák funkcionálisan a targoncák új, a márkára jellemző arculatában kerültek beépítésre, munkakörnyezetben nagyobb biztonságot nyújtanak és jól felismerhető megjelenést biztosítanak.

Közép-európai piaci potenciál (darab)

Jungheinrich easyPILOT vezérlés jelentősen növeli a komissiózási teljesítményt

A Jungheinrich egy új asszisztens rendszert/ távirányító rendszert fejlesztett ki az ECE típusú horizontális komissiózó targoncákhoz a megrendelések manuális feldolgozására. A félautomata megoldás egy újfajta távirányítóval működik, amely egy tartóban övön vagy nadrág-, illetve kabátzsebben hordható és érintésre működteti a targoncát. A távirányító üzemmódban a targonca automatikusan halad a kezelővel és csak akkor áll meg, ha a kezelő ismét megnyomja a távirányítót  vagy egy előre beállított, meghatározott utat megtett. Ily módon a komissiózáshoz használhatja mindkét kezét, időt takarít meg, mert nincs szükség folyamatos be- és kiszállásra.

A gépen menetirányban két lézerszkenner működik és a lézeres navigáció biztonságosan, az állvánnyal párhuzamosan vezeti az ECE-t, felismeri az akadályokat és automatikusan megáll. A Jungheinrich easyPILOT optimálisan kombinálható Pick-by-voice hangvezérelt kigyűjtési rendszerekkel és jelentősen növeli a komissiózási teljesítményt a kezelő tehermentesítésével párhuzamosan.

V6 országonkénti piaci növekedés (darab)

A világ legrövidebb univerzális targoncája – EMD 115i lítium-ion technológiával

2011-ben a CeMAT kiállításon a Jungheinrich a világon elsőként mutatta be a sorozatgyártásban készült lítium-ion meghajtású gépet. Ezt követte 2014-ben egy új generációs, saját fejlesztésű lítium-ion akkumulátor, amely 30 perc alatt egy teljes műszakra feltölthető és egy jelentős újítás az energia tárolási koncepció területén. 2016-ban folytatódik a sikeres fejlesztés és a Jungheinrich újabb lítium-ion technológiával működő targoncákat vezet be a piacra. Az egyik gép az EMD 115i típusú, 1.500 kg teherbírással rendelkező raklapemelőkocsi. Az aktatáska formájú, mindössze 14 kg tömegű  akkumulátor kapacitása 40 Ah és a beépített töltőkészülékkel gyorsan,  egyszerűen feltölthető. A kereskedelemben és raktárakban alkalmazható gép az új design szerint került kialakításra, rendkívül kompakt felépítésű és csekély a fordulási kör sugara.

A lítium-ion technológiával működő anyagmozgató gépek a gyakorlatban már most is akár 30 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, mint az ólom-savas akkumulátorral működő készülékek. Élettartamuk körülbelül háromszor hosszabb, mint a hagyományos energiatárolóé. Mindemellett a lítium-ion akkumulátorok tovább használhatóak, jobban tölthetőek. Míg a hagyományos, ólom-savas akkumulátor esetén a benne található energia körülbelül 80 százaléka hasznosítható, ez a lítium-ion akkumulátor esetén körülbelül 90 százalék. Az eredmény: nagyobb feszültségszinttel együtt jelentősen nagyobb teljesítmény ugyanazon kapacitás mellett. Mindez a lítium-ion cellák világpiaci árának folyamatos csökkenése mellett további költségcsökkentést eredményez.

EKX 4-es sorozatú szűkfolyosós targonca új motortechnológiával és lengécsillapítással

2015 decemberében vezette be a Jungheinrich új 5-s sorozatú szűkfolyosós targoncáját. A 2016-os CeMAT kiállításra a 4-s sorozatban is új modellt mutatnak be. Az új targonca egy elektromos meghajtású komissiózó és felrakó gép - röviden kombitargonca - teherbírása 1.000 kg, maximális emelési magassága 10,5 méter. Intelligens könnyűszerkezet, újonnan fejlesztett szinkron hajtómotorok alkalmazása, energiavisszatáplálás regeneratív fékezéskor és tehersüllyesztéskor, valamint hatékony energiamenedzsment: mindezek hozzájárulnak a rendkívül alacsony energiafogyasztáshoz. Ezért kétműszakos alkalmazás esetén nincs szükség csereakkumulátorra, töltőállomásra és költséges felszerelésre, valamint az akkumulátorcseréhez szükséges emberi erőforrásra. A Jungheinrich garantálja kétműszakos működtetést egy akkumulátortöltéssel. Amennyiben egy akkumulátor kevesebb, mint két műszak alatt lemerül, a Jungheinrich térítésmentesen biztosít egy második akkumulátort. Az EKX 514-516 típusoknál először bemutatott másik innováció a Floor Pro opcionális lengéscsillapító teljesítménymodul a nagyobb teljesítmény és biztonság érdekében, akár egyenetlen talajon is. A modul alkalmazásával lehetőség nyílik arra, hogy kevésbé optimális talajon simábban és akár 30 százalékkal nagyobb sebességgel lehessen haladni.

Dízel-/gázüzemű homlokvillás targoncák nagy igénybevételre akár 5 tonna teherbírással

Jungheinrich a CeMAT 2016 kiállításon mutatja be belsőégésű motorral meghajtott új targoncáját, az 5-ös sorozatú hidrodinamikus homlokvillás targoncát. A DFG/TFG 540-S50 modellek két új géppel egészítik ki a már meglévő 4 tonna teherbírásra képes kínálatot: egy 4,5 tonna és egy 5 tonna teherbírással rendelkező targoncával. A hidrodinamikus meghajtású targoncák kiváló minőségű, különösen hosszú élettartamú részegységekből állnak, ennek köszönhetően különböző időjárási körülmények között, nagy igénybe vételű alkalmazásra is kiválóan megfelelnek. A legfontosabb részegységek, mint az oszlop, a váz és a hátsóhíd a németországi moosburgi gyárban készülnek. A targonca karbantartása a kiváló minőségű és robusztus részegységeknek, a kopásmentes olajfürdős lamellás féknek és motortér könnyű elérésének köszönhetően gyorsan, egyszerűen és költséghatékonyan elvégezhető. Az optimális kialakítású targoncaszerkezet és az új, kompakt emelőoszlop kiváló kilátást és rálátást biztosít a villacsúcsokra. Mindez  hozzájárul a gyors,  kényelmes és biztonságos teherkezeléshez.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek