Ami elromolhat, azt meg is lehet javítani!

Egész élettartamra szóló kötelezettségvállalás

2019. június 28., péntek, 06:00

Címkék: automatizálás Fanuc ipari robot karbantartás műanyagfröccsöntés robot szerviz szervizelés

A japán FANUC vállalatot évek óta megbízható technológiai partnerként tartják számon, amely mind a termék minőségére fordított óriási gondosságáról, mind pedig a teljes élettartamra szóló felelősségteljes termékgondozásáról ismert. A gyártó sikerének titka ugyanis az ügyfélhez és az ügyfél igényeihez való hozzáállásban rejlik. A FANUC, hasonlóképpen a tapasztalt orvoshoz a betegéhez fűződő kapcsolatában, gondoskodik a kölcsönös megértésről és bizalomról az optimális kezelési döntések közös meghozatala érdekében. Az ipari termelés esetében a recept innovatív technológiai megoldásokat, valamint hosszú távú és gondos karbantartási és felülvizsgálati szolgáltatásokat tartalmaz.

A FANUC cég széles termékválasztékában megtalálhatók CNC vezérlő- és hajtásrendszerek, 130 ipari robot modell a különböző ipari alkalmazásokhoz, lézerek, valamint a fém és műanyag alkatrészek precíz megmunkálására szolgáló egyedülálló szerszámgépek. A negyedik ipari forradalom elején a FANUC olyan szoftvereszközöket is kínál, amelyek lehetővé teszik a gépek helyi hálózathoz való csatlakoztatását, valamint az emberek és a gépek közötti távoli kommunikációt.

Bármilyen pótalkatrész – amikor szükség van rá, és ahol szükség van rá

A népszerű mondás, miszerint „semmi nem tart örökké”, sajnos a gépeket is érinti, amelyek az ipari környezetben előbb-utóbb elhasználódnak. Szerencsére, ez a tény ismert mind a rendszeres karbantartás szükségességét hangsúlyozó gyártók, mind pedig a felhasználók számára, akik a gépparkok élettartamának maximalizálására keresnek megoldásokat.

„Az a tapasztalatom, hogy egyre több magyarországi ügyfél dönt úgy, hogy a hivatalos, gyári szakszervizzel végeztesse el a megelőző karbantartást – mondta el Nagy Zsolt, a FANUC Hungary Kft. szervizvezetője. – Ennek legfőbb oka a munkaerőhiány – senkinek sincs ideje arra, hogy a karbantartást menedzselje, másrészről azonban az automatizálási szint növekedésével egyre költségesebbé válik egy-egy nem tervezett leállás. Ez a stratégia is a multinacionális cégektől indult el, de egyre tudatosabb felhasználókká válnak a hazai kisebb üzemek is.”

A FANUC egyik jellegzetessége a karbantartás területére vonatkozó aktivitás és ügyfélszolgálat, amely esetében, a jó orvoshoz hasonlóan nem csupán a problémák leküzdésére szolgáló megfelelő eszközöket képes kiválasztani, hanem hatékony megelőzést is kínál az ügyfél számára. A gyártó a termékei felhasználóinak a 12 hónapos garancia mellett állandó hozzáférést biztosít az eredeti (a FANUC gyárakban kifejlesztett és gyártott) pótalkatrészek teljes választékához. Fontos, hogy minden ügyfél biztos lehet abban, hogy a FANUC a megrendelt alkatrészeket a termék megvásárlásától számított legalább 25 évig képes biztosítani.

FANUC webshop 24/7 hozzáféréssel

Az alkatrészek raktárkészletéhez való hozzáférés, az árak és az adott részlegekhez való szállíthatóságuk ellenőrzésének megkönnyítése érdekében a FANUC létrehozott egy intuitív keresőmotort az ügyfelei számára (www.estore.fanuc.eu). Az érdeklődők több mint 60 000 eredeti, 24/7-ben rendelkezésre álló alkatrészt találhatnak meg benne. A gyártó lehetőséget kínál új alkatrészek megvásárlására vonzó kedvezményekkel abban az esetben, ha az ügyfél a meghibásodott rész visszaszállítása mellett dönt. A FANUC internetes áruháza ingyenes economy kiszállítást is kínál.

A pótalkatrészek magas szintű rendelkezésre állása kombinálva a jól fejlett logisztikai hálózattal biztosítja, hogy a szükséges alkatrészek nagyon gyorsan és a napszaktól függetlenül elérjenek a rendeltetési helyre.

„Bár vannak bizonyos konkrét ajánlások a javításokra és cserékre – a robotoknál például négyévente javasolt a kábelezés felújítása –, mégis minden gép és minden alkalmazás esetében eltérő lehet a meghibásodások oka – tette hozzá Nagy Zsolt. – Ha egy leállásra kell azonnali megoldást találnunk, akkor az alkatrészcsere után a gép rögtön visszahelyezhető a termelésbe. Felújításnál azonban a luxemburgi Európai Javítóközpont hozza rendbe az alkatrészt, amely teljes funkcionális teszten esik át a kiszállítás előtt, és a FANUC az új gyári alkatrészekre vonatkozó teljes körű garanciát biztosítja a felújított termékekre is. A japán filozófiának megfelelően a gyár egyébként is mindenek fölé helyezi a termékek megbízhatóságát.”

FANUC Alkatrészjavító Központ

A FANUC termékek jelképe a megbízhatóság és az alacsony működési költségek. Ez mind a gépek és eszközök jól átgondolt szerkezetéből, mind pedig a gépek gondozása területén bevezetett ügyfélbarát ügyfélszolgálatokból adódik.

Abban az esetben, ha a robot vagy gép állapotának javításához egy részegység cseréjére van szükség, a FANUC lehetőséget nyújt annak beszerzési módjának kiválasztására az ügyfél számára. Az ügyfél megvásárolhatja az új alkatrészt az internetes áruházban, vagy megjavíttathatja az eddig használt alkatrészt a FANUC Európai Javítóközpont szolgáltatásainak köszönhetően. Minden bizonnyal az első opció a javasolt megoldás abban az esetben, ha az adott alkatrészre azonnal szükség van (24 órán belül), azonban ha az ügyfélnek lehetősége van néhány napot várni a javításra, az alkatrészek beszerzési költségei jelentősen alacsonyabbak lesznek. Érdemes megjegyezni, hogy ez esetben nincsenek „korhatárok” – a javítóközpont akár 30 éves alkatrészek javításával is foglalkozik, visszaadva számukra második ifjúságukat.

A FANUC valamennyi alkatrészt, attól függetlenül, hogy új vagy javított alkatrészek, ugyanolyan komolyan kezeli. Minden alkatrészre ugyanaz a garancia vonatkozik, ugyanolyan eredeti csomagolással vannak ellátva és 100%-ban működőképesek, ami azt jelenti, hogy a javítást követően nincs szükség azok hatékonyságának tesztelésére az ügyfél gépén.

A FANUC Európai Javítóközpont egy egyedülálló részleg a gyártó szervezeti felépítésében, amelyet magas szintű műszaki fejlődés jellemez az OEM javítások területén. A javítóközpont eredeti próbapadokkal van felszerelve, amelyeket Japánban, a helyi szakemberek által képzett, a FANUC márka termékeit tökéletesen ismerő magas színvonalú szakemberek kezelnek. Az Európai Javítóközpont feladata a FANUC berendezések és alkatrészek javítása, cseréje és korszerűsítése. Ezen túlmenően a részleg munkatársai szoftverfrissítésekkel, teljes funkcionális tesztek végrehajtásával és az ún. „Új megközelítés” európai uniós (EU) irányelv követelményeinek való megfelelést igazoló, CE-jelölés szempontjából végzett biztonsági tesztek érvényesítésével foglalkoznak.

Motorok, hajtások, vezérlőpanelek és tartozékok javítása

A FANUC Európai Javítóközpont szakértői csoportja széles körű szolgáltatásainak keretein belül a szervo- és orsómotorok javításának, a komplett fékegység cseréjének, tisztításának és átfestésének teljes körű szolgáltatásait kínálja. A teljes felújítástól a hajtásjavító szolgáltatásokig minden elérhető a szerszámgépekben használt szervo- és orsóhajtások, valamint a hattengelyes robotok tápegységei és szervó erősítői területén.

A mai automatizálási megoldások kulcsfontosságú elemét alkotó intelligens elektronika óriási szerepet játszik a FANUC márka termékeiben alkalmazott vezérlőpanelekben is. Ennek kapcsán a FANUC Európai Javítóközpont a nyomtatott áramkörök (PCB), CNC-vezérlések vagy robotvezérlők alaplaptesztelésének, diagnosztikájának és javítási szolgáltatásainak teljes spektrumát kínálja.

A Japánból közvetlen támogatásban részesülő FANUC Európai Javítóközpont a legkorszerűbb vizsgálóberendezésekre, eredeti pótalkatrészekre, továbbá a diagnosztikai eszközök működtetése és fejlesztése terén többéves tapasztalattal rendelkező szakemberekre támaszkodik.

Reaktív szolgáltatások – az első alkalommal sikeres javítások aránya 99,7%

A modern ipari termelés legnagyobb kihívása a nem tervezett termelési állásidő minimálisra csökkentése. Ezért a FANUC arra ösztönzi ügyfeleit, hogy igénybe vegyék a sztenderd vagy személyre szabott, igényeknek megfelelő szervizszerződéseket, amelyek célja a szerviz válaszidejének lerövidítése javítás esetén. A FANUC által kínált szolgáltatások bármilyen konfigurációban kombinálhatók annak érdekében, hogy a végtermék a lehető legközelebb álljon az elvárásokhoz.

 

Reaktív szervizek – az első alkalommal sikeres javítások aránya 99,7%!

A meghibásodások esetén fellépő állásidő kockázatának minimálisra csökkentése érdekben a sztenderd szervizszerződés mellé ajánljuk a FANUC javítási szolgáltatásokat, amelyek garantálják az OEM-megoldások terén képzett helyi szakemberek által végzett gyors kiszállást és a szükséges javítások hatékony elvégzését. A leállásokra vonatkozó különleges támogatási szerződés szintén kombinálható bármelyik szokványos megelőző karbantartási, pótalkatrész-ellátási vagy ütemezett karbantartási szerződéssel.

Munkavállalókba történő befektetés

A FANUC a termékei felhasználói részére létrehozta a FANUC Akadémiát, amely lehetővé teszi szaktudás és gyakorlati készségek megszerzését a gépeket kezelő alkalmazottak számára, a cég által létrehozott, a kezdő és haladó alkalmazottak igényeinek megfelelő képzések széles választékával. A képzések egy speciális Képzési Központban zajlanak, megfelelően kiválasztott és felszerelt termekben. A FANUC munkatársai tisztában vannak a cég ügyfeleinek telephelyein dolgozó megfelelő szakemberek által mindkét fél számára biztosított előnyökkel. A telephelyen felmerülő problémák esetén a korábban képzésben részesült személy sokkal gyorsabban és könnyebben képes kommunikálni a FANUC cég mérnökével, jelentősen csökkentve a beavatkozásra szükséges időt. A FANUC szervizmérnökeinek véleményére hivatkozva azt is érdemes megemlíteni, hogy a képzésben részesült személyekkel folytatott távoli konzultáció gyakran lehetővé teszi a probléma megoldását szervizbeavatkozás szükségessége nélkül, ami kézzelfogható megtakarításokat jelent az üzem számára.

Az értékesítést követő támogatási szolgáltatások széles körének kiegészítését képezi a nemrégiben elindított MyFANUC portál, amely lehetővé teszi a rendszerben regisztrált ügyfelek számára az információs dokumentációk elektronikus változatainak, valamint az üzemeltetők és a karbantartási munkákat végző felek részére fenntartott, rendszeresen frissített műszaki dokumentációk távoli elérését.

A fent említett valamennyi lehetőség elérhető a magyarországi ügyfelek számára is, akik a magyar FANUC szervizcsapat által professzionális és átfogó támogatásra számíthatnak. A szolgáltatások széles választéka megfelel az egyre növekvő számú ügyfelek egyéni igényeinek és elvárásainak, hozzájárulva a magyarországi ipari üzemek termelési kapacitásának fejlesztéséhez.

www.fanuc.hu

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek