ANYAGMOZGATÁS

Innovatív raklapszállítás autonóm mobil robotokkal

A belső logisztikai folyamatok automatizálása a kisebb és nagyobb vállalkozások számára is egy folyamatosan asztalon lévő téma. Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) át tudják venni a termékek A-ból B-be mozgatásával járó szállítási feladatokat, mivel könnyedén alkalmazkodnak a gyártási környezetek állandóan változó körülményeihez. Az együttműködő mobil robotokkal a gyártók bármit bárhova elszállíthatnak a gyárterületen vagy a raktáron belül, még akkor is, ha apró, törékeny tárgyakról, vagy éppen raklapokról, illetve nehéz súlyokról van szó.

Elismerés a legrövidebb gyalogkíséretű targoncának

A Jungheinrich ERC 216zi gyalogkíséretű targoncája idén elnyerte a világszerte elismert iF Design Díjat. A targonca kategóriájának legkisebb méretű gépe.

Hat hónap alatt megtérülő automatizálás

A Haas automatikus alkatrészrakodó rendszere egyszerű és megfizethető módja a gyártás automatizálásának és a termelékenység növelésének.

Bátor megoldások a hatékony intralogisztikához

A minden eddiginél több kiállítót felvonultató szakkiállítás az intralogisztika minden területén tartalmaz majd innovációkat, amelyek közül sok még a világon sehol sem került a nagyközönség szeme elé. A LogiMAT a világ minden tájáról több mint 1 650 kiállítót vonz majd Stuttgartba, hogy bemutassák legújabb innovációikat a legmodernebb intralogisztikai megoldások és az intelligens folyamatirányítás területén.

Zökkenőmentes csomagfeladás világszerte

A postai logisztika számára készített egyedi Blickle acéllemez forgóvillás görgők növelik az online kereskedelmi cégek kapacitását és áteresztőképességét.

Virágzik az AMR-eket alkalmazó logisztikai rendszerek piaca!

Az autonóm mobil robotok (AMR) piacvezetője, a Mobile Industrial Robots idén mutatta be az egy tonnás teherbírással rendelkező MiR1000 robotot és a MiR Finance lízingprogramot, valamint beindította a MiR Academy ingyenes online képzést, és sikeresen telepített robotflottákat szerte a világban, különböző iparágakon belül. Ezek mind azt mutatják, hogy a belső logisztika automatizálásának területe nagyon jó kilátásokkal rendelkezik. Mindezt a Nemzetközi Robotikai Szövetség (IFR) szolgáltató robotokkal foglalkozó 2019-es jelentésében szereplő adatok is alátámasztják.

Minden a helyére kerül

Az automatizálás segít a laboratóriumoknak, hogy csökkenthessék a mintákat tartalmazó csövek szállításában és kézi mozgatásában rejlő kockázatokat. A Thermo Fisher Scientific tökéletesen integrált laboratóriumautomatizálási moduljai végrehajtják a vérminták beszállítását, majd a vizsgáló modulból a hűtött tárolórendszerbe való átszállítását. A Festo telepítésre kész mozgatási megoldásai gondoskodnak arról, hogy a mintákat biztonságosan szállíthassák a hűtött tárolórendszerbe és onnan ki.

Integrált mobil robotokkal és gravitációs görgős polcrendszerekkel teljesen automatizálható a logisztika

Mindössze pár évvel bemutatkozása után az AMR (autonóm mobil robot) platform a gyártóipari logisztikai műveletek automatizálásának egyik legnépszerűbb megoldásává vált. Rugalmassággal, valamint egyszerű és érthető programozással támogatja a dinamikus logisztikai környezeteket, miközben még a költségeket is csökkenti. Az AMR-ekkel párhuzamosan létrejött egy új piac is, amely kimondottan kiegészítő megoldásokkal, tartozékokkal és alkalmazásokkal szolgál annak érdekében, hogy az egyedi logisztikai kihívások is legyőzhetőek legyenek, valamint, hogy az automatizációs befektetés még hamarabb megtérülhessen. Az egyik ilyen kiegészítő eszköz az AMR-ekre szerelhető és személyre szabott fedélzeti modul, amelynek köszönhetően a rakodó és áthelyező, anyagmozgató folyamatok teljes mértékben automatizálhatóvá válhatnak.

Végtelen történetek a Dunaferrnél

A szállítószalagok úgy kötik össze a gyár termelőegységeit, ahogy az erek hálózzák be az emberi testet. Rendeltetésük is hasonló: a működéshez elengedhetetlenül fontos anyagok célba juttatása. Működőképességük fenntartása tehát kulcsfontosságú a szervezet életképességének fenntartásához. A szállítószalagok azonban – az erekhez hasonlóan – sérülékeny rendszerek, és sérülésük az egész gyártásban fennakadásokat okozhat. Egy új technológia segíthet abban, hogy a szállítószalag meghibásodása minél rövidebb időre okozzon termelési leállásokat.

Elektromos kereszt emelőegység szállítórendszerekhez

Az automatizálástechnika remshaldeni szakértője az eHQE-vel megtette az első lépést a teljesen elektromos szállítórendszer megvalósításához vezető úton. A Schnaithmann az idei stuttgarti Moteken mutatja be az új egységet „Best of Automation” mottóval.

Költségmegtakarítás a kompakt kialakításnak köszönhetően

Az Ügyfél egy német autóipari vállalat, aki évek óta az egyik legsikeresebb gyártók közé tartozik a prémium és szupersportkocsi szegmensben. A 2017-es üzleti évben az autógyártó 88 000 alkalmazottal közel 1,9 millió járművet szállított le, amellyel 60 milliárd eurós árbevételt ért el.

Egy robot naponta 30 szállítási feladatot végez el, és nemsokára 60-ra is képes lesz

A Stera Technologies szerződéses gyártási szolgáltatásokat nyújt számos iparág számára. A finnországi Turkuban létesített gyárát a Stera 24 órás műszakban működteti, és nemrég egy automatizálási projektet is elindított, melynek segítségével növelni tudta termelékenységét, versenyképességének megőrzése érdekében. A vállalat a gyártással foglalkozó ipari robotjainak számát 13-ról 26-re növelte az utóbbi két évben. Ezt követően azonban kihívásokkal kellett szembenéznie az anyagok raktárból a gyártócellákhoz való kiszállítása során, mivel a targoncavezetők nem tudtak lépést tartani a robotokkal.

A robotok akár egy repülőgépet is képesek a hátukon cipelni

A mobilitás kiaknázása az automatizálás következő lépcsőfokát jelenti az ipar 4.0 megoldások terén. Az autonóm módon navigáló robotok gyorsak, pontosak és akár egy repülőgépet is elvisznek a hátukon – ezzel olyan rugalmas gyártási koncepciókat tesznek lehetővé, amelyek nélkül elképzelhetetlen a jövő gyára. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás ezen a területen is fordulatot hozhat.

Mobil robotok az autóiparban

A mobil robotok még mindig egy viszonylag új típusú megoldásnak számítanak, amikor a gyártóüzemek belső szállítási feladatairól van szó. Az AMR-ek meglehetősen gyorsan alkalmazkodni tudtak az új technológiákra igencsak nyitott autóiparhoz. Az olyan gyárakban való telepítésük, mint a Ford valenciai, a Visteon szlovákiai, vagy a Nidec GPM türingiai üzeme, azt bizonyítja, hogy a mobil robotoknak köszönhetően a szállítási feladatokat egyszerű, hatékony és gazdaságos módon lehet automatizálni, amely során nő a rugalmasság, és az alkalmazottakat egyéb, támogatást igénylő területekre lehet csoportosítani. A gyárak az automatizálást leggyakrabban egy bizonyos folyamattal, egy robottal kezdik, és fokozatosan helyeznek üzembe további robotokat, amelyeket egyre több feladattal bíznak meg.

Egy mindenkiért: nagy teljesítmény bármely alkalmazásban

A logisztikában évtizedeken keresztül, a 2008-as pénzügyi válságot követő években is az számított alapvető hozzáállásnak, hogy a költségek csökkentése a cél. Ebből a szempontból az anyagmozgatást nem tekintették valódi értékteremtő folyamatnak, hanem – az IT-hez hasonlóan – egy „elkerülhetetlen velejárónak”, amely viszi ugyan a pénzt, de nem járul hozzá a vállalkozás alapvető versenyképességéhez. Napjainkban azonban az anyagáramlás minősége – az IT-hez hasonlóan – kezd a megfelelő polcra kerülni a cégvezetők megítélésében.

Jungheinrich: Stratégiai beruházás a lítiumion-technológia területén

A Jungheinrich AG és a Triathlon Holding GmbH a szászországi Glauchauban joint venture vállalatot alapítanak JT ENERGY Systems GmbH néven lítiumion-akkumulátorrendszerek gyártására és újrahasznosítására. A cégalapítás az illetékes versenyhivatal jóváhagyása után zárul le. A Jungheinrich 70, a Triathlon 30 százalékban részesedik a közös vállalatból. A kezdést 2019 augusztusára tervezik. A JT ENEGY Systems szándéka szerint a következő években 100 új munkahelyet hoz létre telephelyükön.

Vezetőváltás a Jungheinrich élén

Mint korábban már bejelentésre került Dr. Lars Brzoska vette át a Jungheinrich AG igazgatótanácsának elnöki posztját. A 46 éves közgazdász szakember 2014 óta tagja az intralogisztikai nagyvállalat igazgatótanácsának. 2018 nyaráig sikeresen vezette az értékesítési üzletágat, majd pedig a műszaki igazgatói pozíciót töltötte be a vezetőségben. Ez utóbbi feladatkört 2020. január 1-ig továbbra is ellátja, amikortól Sabine Neuß fogja betölteni a műszaki igazgatói elnöki posztot.

Megbízható partner a repülőgépipar számára

Az Ügyfél egy nemzetközi úttörő vállalat a légi és űrközlekedési iparágban. Vezető szerepet tölt be repülőgépipari termékek, szolgáltatások és megoldások tervezésében, gyártásában és szállításában globális szinten. A vállalat egész Ázsiában, Európában és Amerikában rendelkezik repülőgép- és helikopter-végösszeszerelő üzemekkel és a 2000-es év óta több, mint hatszorosára növelte megrendelési volumenét.

Dinamika és gyorsaság: dupla nyereség egyetlen targoncával

Megnövelt sebesség a rámpákon, villámgyors üzemen belüli anyagmozgatás és dinamikus raktárlogisztika? Megoldva! A STILL kimagaslóan ergonomikus, keskeny, alacsony platformú és kétszintes targoncákkal bővítette termékpalettáját.

Az „Okosgyár” koncepció központi eleme az XTS lineáris szállítórendszer

A Flexim nyílt automatizálási rendszerre egyszerre jellemző a moduláris felépítés, a rugalmasság, az újrakonfigurálhatóság, valamint az összekapcsolhatóság, így megfelel a kis darabszámú gyártás követelményeinek, amelyek gyakran már teljesen egyedi gyártást jelentenek. Az olasz Smart Factory (Okosgyár) startup vállalkozás olyan rendszert fejlesztett ki, amelyben egy alapgépmodul igény szerint bővíthető szabványos vagy az ügyfél által meghatározott gyártási modulokkal, továbbá rugalmasan egyedi alkalmazásokhoz illeszthető. A megoldás központi elemét a Beckhoff PC-alapú vezérlési architektúrájára épülő XTS lineáris szállítórendszer adja.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek