Az SKF bemutatta az elektromos járművekhez kifejlesztett korszerű csapágy-technológiáját

2019. július 13., szombat, 12:17

Címkék: autógyár autógyártás autóipar autóipari beszállító csapágy elektromobilitás elektromos autó hajtáslánc SKF

A 2019. május 19. és 22. között megrendezésre került 32. Nemzetközi Elektromos jármű Szimpóziumon (EVS 32) mutatta be az SKF az elektromos hajtásláncok hatékonyságnövelése érdekében végzett legújabb fejlesztéseit.

Az elektromos járművek (EV) értékesítése drasztikus növekedés előtt áll. Az IHS Market piackutató vállalat legújabb jelentése szerint ezek a járművek 2040-re a kulcsfontosságú piacokon értékesített új autók több mint 30%-át teszik majd ki - szemben a 2016-os 1%-os piaci aránnyal.

Anthony Simonin, az SKF EV és HEV Kompetencia Központ igazgatója így nyilatkozott: „Az elektromos járművek hatékony működéséhez a meghajtómotorokat nagyon magas fordulatszámon - akár 30 000 fordulat/perc, azaz egy hagyományos ipari motor fordulatszámának háromszorosán - kell üzemeltetni, és ez hatalmas megterhelést jelent az alkalmazott csapágyakra nézve.” 

Az EVS 32 kiállítás E25-ös standján az SKF bemutatta a legújabb fejlesztéseit ennek a problémának a leküzdésére. Az SKF kiállítja azokat az új kivitelű csapágyakat és polimer kosarakat, amelyek jól tűrik a magasabb fordulatszámokat, a nagyobb gyorsulást, és a motorok által termelt hőt, valamint azokat a kenőanyagokat, amelyek ilyen körülmények között is hatékonyak maradnak.

Továbbá az SKF kiemelt helyen mutatja be a motorok magas fordulatszámon való működésekor előforduló, a frekvenciaváltó által létrehozott nagyfrekvenciájú feszültség miatt kialakuló áramszivárgás okozta problémákra kifejlesztett szigetelési megoldásait. Az áramszivárgás a hagyományos, elektromosan vezető acél csapágyak felszínén kipattogzódást okozhat, ami katasztrofális meghibásodáshoz vezethet. A természetes szigetelőképességgel rendelkező kerámiából készült SKF hibrid csapágyak kiküszöbölik ezt a problémát. Az acél csapágyakhoz viszonyítva a hibrid csapágyak akár tízszeres üzemi élettartamot is elérhetnek, kevesebb kenést igényelnek, és a 40%-kal alacsonyabb sűrűségüknek köszönhetően alacsonyabb üzemi hőmérsékleten képesek működni. 

. „Az SKF egy másik megoldáson is dolgozik az áramszivárgás problémájának leküzdésére. Úgy tűnik, hogy az a megoldás költséghatékonyabb lesz, mint a hibrid csapágyak használata. Erről, valamint a vezetőképességgel kapcsolatos új fejlesztésekről részletesebben az EVS 32 kiállításon számolunk be” - magyarázta Anthony Simonin.

Az SKF a kiállításon bemutatja az autóipari hajtásláncokban való használatra tervezett alacsony súrlódású kúpgörgős csapágyakat (TRB), amelyek a hagyományos TRB csapágyakkal összehasonlítva mintegy 50%-kal csökkentik a súrlódás okozta teljesítményveszteséget. 

A látogatók találkozhatnak az SKF szakembereivel is, hogy megismerhessék a hibrid és teljesen elektromos hajtásláncokhoz rendelkezésre álló meglévő csapágy-megoldások széles választékát.

„A jövő az elektromos járműveké. Bár jelenleg a piac viszonylag kis részét teszik ki, azonban létfontosságú, hogy a különböző alkatrészek - például a csapágyak - továbbfejlesztésével a lehető leghatékonyabbá és megbízhatóbbá tegyük ezeket a járműveket addigra, mire elérik a nagyobb értékesítési volument” - foglalta össze Anthony Simonin.

www.skf.com

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek