"villamos hajtás" címke cikkei:

Tudod, mi a menő? Megmondom neked: az, ha célgépépítő vagy, és nem húzol szerelőnadrágot!

Tudod, mi a menő? Megmondom neked: az, ha célgépépítő vagy, és nem húzol szerelőnadrágot! (Cikk)

Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Szintet lépve - Az Omron bemutatja új, RX2 sorozatú, nagy teljesítményű frekvenciaváltóit

Szintet lépve - Az Omron bemutatja új, RX2 sorozatú, nagy teljesítményű frekvenciaváltóit (Cikk)

Az Omron bemutatja nagy teljesítményű frekvenciaváltóinak új sorozatát, amelyek a rendszerintegrátorok, a gépgyártók és a termelő vállalatok folyamatosan változó igényeit szolgálják ki. Az RX2 sorozat egyszerűn személyre szabható megoldás, amely biztosítja a munkafolyamat termelékenységét, minőségét és megbízhatóságát. A frekvenciaváltók olyan alkalmazásokhoz készültek, mint például a töltésvezérlés, a présmunka és a feszültségszabályozás, állandó mágneses (PM) motorok és indukciós motorok számára.

Merj nagyot álmodni! – 2. rész

Merj nagyot álmodni! – 2. rész (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Kínos ügyek

Kínos ügyek (Cikk)

A legtöbb cég szeret villogni az érdemeivel, a sikereivel – különösképpen, amikor évfordulót ünnepel. Ehhez képest kevesen mesélnek a botlásaikról, pedig a szakmai kudarcok tanulságosabbak és szórakoztatóbbak is lehetnek.

Merj nagyot álmodni! – 1. rész

Merj nagyot álmodni! – 1. rész (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Autonóm működtetésű személyszállító komp

Autonóm működtetésű személyszállító komp (Cikk)

Távirányítással kormányozták a jégosztályú személyszállító komphajót, a Suomenlinna II-t a Helsinki kikötője közelében lévő tesztterületen, annak bizonyítására, hogy a mai technológiai megoldásokkal a hajók emberi felügyelet alatti irányítása bárhonnan megvalósítható.

Mit hozol ki belőle?

Mit hozol ki belőle? (Cikk)

Ha a kezedbe adnánk egy mikrovállalkozást, és azt mondanánk, hogy 15 év múlva ránézünk, vajon mit találnánk? Lennének jó ötleteid, eszközeid, amelyekkel felfejlesztheted? Egyáltalán megérné a 15 évet? Sipos Sándort, a Chemplex Kft. ügyvezető igazgatóját szorítottuk sarokba néhány pimasz kérdéssel.

Lesz belőle masina?…avagy hogyan ne trollkodjunk szét egy ipartörténeti remeket

Lesz belőle masina?…avagy hogyan ne trollkodjunk szét egy ipartörténeti remeket (Cikk)

Minden gépészt lázba hozna egy ilyen felkérés: egy muzeális ritkaság „nem koridegen” visszaállításában kérte a segítségünket Skorutyák János, aki a családja ötgenerációs kékfestőműhelyének állagmegőrzésére és működőképessé tételére törekszik.

Okosodik az Olam termelése

Okosodik az Olam termelése (Cikk)

Az Olam International, piacvezető agráripari cég az ABB AbilityTM Smart Sensor alkalmazásával digitalizálja tevékenységeit. A cég néhány gyárában kisméretű okosszenzorokat telepít, hogy távolról tudja felügyelni a kisfeszültségű motorok működését.

Éjszakai gyárlátogatás mérnököknek

Éjszakai gyárlátogatás mérnököknek (Cikk)

Villanyozd fel magad! Szeptember 14-én péntek este égve maradnak a lámpák a Járműhajtás Fejlesztés és az E-motorgyártás területén!

A frekvenciaváltók mobil paraméterezése, az Eaton új drivesConnect alkalmazásával

A frekvenciaváltók mobil paraméterezése, az Eaton új drivesConnect alkalmazásával (Cikk)

Az EatonPowerXL frekvenciaváltó portfóliójának vezérlése mostantól mobiltelefonnal ismegoldható: Az Eaton új drivesConnect alkalmazás bármelyik okostelefont vagy táblagépet képes ember-gép interfésszé alakítani, ezáltal még könnyebbé teszi a gépgyártók és az üzemeltetők számára a DE1, DC1 és DA1 frekvenciaváltók valamint az új DB1 (cold plate unit) sorozat paraméterezését, vezérlését és felügyeletét.

Univerzális DG1 frekvenciaváltó a biztonság növelése érdekében

Univerzális DG1 frekvenciaváltó a biztonság növelése érdekében (Cikk)

Az Eaton új terméke az univerzális DG1 frekvenciaváltó: Az összes komponenst az Eaton gyártja, a sorkapocstól a kezelőpanelig, ezáltal biztosított az összes hajtáskomponens összehangolt működése. Ez a moduláris rendszer 30 kW-tól 630 kW-ig terjedő teljesítménytartományban alkalmazható, és a rugalmasságának köszönhetően az ügyfelek egyedi igényeire szabható. Így jelentősen csökkenthetők a tervezési, beszerzési, bekötési, telepítési és tesztelési költségek. Az ügyfelek számára ez rövidebb szállítási határidőt és alacsonyabb árat jelent. Ugyanakkor egy előre tesztelt, megbízható, univerzális rendszert kapnak.

Szívesen lapátolsz? Persze, de inkább hajóban!

Szívesen lapátolsz? Persze, de inkább hajóban! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Hajtóműves villanymotor: kompakt vagy moduláris kivitel, és miért?

Hajtóműves villanymotor: kompakt vagy moduláris kivitel, és miért? (Cikk)

Számítógép vásárlásánál gyakorlatilag ugyanez a kérdés merül fel. Ha tudjuk, hogy mire kell és milyen hosszú távra, akkor már az is tiszta sor, hogy milyet szeretnénk: az igényeinknek megfelelően építjük össze, vagy megelégszünk egy laptoppal, amihez még az operációs rendszer is adott. Mindkettőnek van előnye és hátránya. Nézzük, hogy fest a helyzet hajtóműves villanymotorok esetében.

Villanymotor közel 100%-os energiahatékonysággal

Villanymotor közel 100%-os energiahatékonysággal (Cikk)

Az ABB világrekordot állított fel a szinkronmotorok hatékonysága terén. Az új villanymotorral élettartama során akár félmillió dollár is megtakarítható.

Villamos hajtással dinamikusan (Videó)

Az autóipari trendeket figyelembe véve megjósolható, hogy a következő néhány évben meghatározó lesz a villamos gépek számának növekedése a járművek hajtásában. A villamos hajtás dinamikus vezetési élményt ad sofőrjének, és dinamikus fejlődési lehetőséget az Audi Hungaria Zrt-nek. Merre tart a győri e-motor?

Villamos hajtással dinamikusan

Villamos hajtással dinamikusan (Cikk)

A villamos hajtás dinamikus vezetési élményt ad sofőrjének, és dinamikus fejlődési lehetőséget az Audi Hungaria Zrt-nek. Merre tart a győri e-motor? Gulyás Gusztáv, a Járműhajtás Fejlesztés osztályvezető mérnöke mesél arról, milyen innovatív technológiákkal találkozott Győrben az elmúlt hat évben.

DNS-kivonás – robotizáltan

DNS-kivonás – robotizáltan (Cikk)

Jó hírünk van a növénytermesztőknek, állattenyésztőknek, valamint a molekuláris biológusoknak: az LGC által gyártott új oKtopureTM segítségével a DNS teljesen automatikus kivonása már-már gyerekjáték. Ebben a DNS-kivonó robotban egyesül a nagy mintavételi teljesítmény és a minőségi, szabványosított DNS-tisztítás, hogy a magasan képzett munkatársaknak ne kelljen foglalkozniuk rutinszerű feladatokkal. A berendezés mozgatórendszerét a Festo villamos hajtásai, motorjai és vezérlői képezik.

Hárommilliárdos fejlesztésbe kezdenek

Hárommilliárdos fejlesztésbe kezdenek (Cikk)

Folytatódik a válság előtt megkezdett modernizációs program az ISD Dunaferr Zrt. meleghengerművében, idén mintegy hárommilliárd forint értékű fejlesztést hajtanak végre.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek