"repülőgépipar" címke cikkei:

Additív gyártás: a gyártástechnológia jövője

Additív gyártás: a gyártástechnológia jövője (Cikk)

Az additív gyártás egyre hatékonyabban egészíti ki a hagyományos gyártástechnológiát, és sikeresen alkalmazzák számos iparágban – többek között az orvosi technológiákban, valamint az autó- és légiiparban. Az öntödei-, az acél- és az alumíniumipar is felismerte a 3D nyomtatásban rejlő lehetőségeket, ezért a 2019. június 25–29. között Düsseldorfban megrendezésre kerülő GIFA, METEC, THERMPROCESS és NEWCAST szakvásárokon is kiemelt témakörnek számít az „Additive Manufacturing”.

HCN-5000 - az ideális megoldás nagy volumenű, nehéz alkatrész-műveletekhez

HCN-5000 - az ideális megoldás nagy volumenű, nehéz alkatrész-műveletekhez (Cikk)

A Mazak HCN-5000 ideális választás, ha kiemelkedő teljesítményt, pontosságot és megbízhatóságot keres nagy volumenű termeléshez, moduláris automatizálási megoldásokkal.

A repülőgépgyártás jövője is digitális

A repülőgépgyártás jövője is digitális (Cikk)

A Boeing előrejelzése szerint a következő 20 évben 5 900 milliárd dollár értékben 39 620 új utasszállító gépet rendelnek majd a légitársaságok a gyártóktól, ezenkívül 930 új teherszállító gépre és 1 440 teherszállítóvá átalakított repülőre is mutatkozik kereslet. Ez az igény azonban már csak automatizált gyártással elégíthető ki. Az ipari robotok légiipari alkalmazásáról Bagdi Attila, a FANUC Hungary Kft. marketing- és üzletfejlesztési specialistája beszélt a TechMonitornak.

43 milliárdos üzemet épít Miskolcra a Lufthansa

43 milliárdos üzemet épít Miskolcra a Lufthansa (Cikk)

A német Lufthansa vállalatcsoport repülőgép-javítással és -fenntartással foglalkozó vállalata, a Lufthansa Technik 43 milliárd forintos befektetéssel szervizközpontot telepít Miskolcra – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Budapesten, a beruházás sajtótájékoztatóján.

Rendkívüli dinamika 4,2 m²-en

Rendkívüli dinamika 4,2 m²-en (Cikk)

A több mint 3 000 példányban üzembe helyezett MILLTAP 700 utódjának számító DMP 70 minimális alapterületen is maximális termelékenységet ér el. A mindössze 4,2 m²-es helyigény 10%-kal kisebb, mint a MILLTAP 700 alapterülete. A japán-német szerszámgépgyártó óriás az orvosi ipar, a kisebb üzemek, a repülőgépipar és más igényes iparágak számára fejlesztette ki a gépet. A 700 × 420 × 380 mm-es mozgástartomány és az opcionális billenő/forgó körasztal széles alkatrészválasztékra teszi lehetővé az 5-tengelyes szimultán megmunkálást, a DMP 70 így könnyedén képes tehermentesíteni az üzem túlterhelt gépparkját. Pfronten megtekinthető volt a munkadarabok automatikus kezelésére szolgáló WH 3 Cell rendszer, amely jobb-, bal- vagy akár frontoldalon is rugalmasan csatlakoztatható.

Megnövelt szerszám élettartam nehezen megmunkálható anyagoknál

Megnövelt szerszám élettartam nehezen megmunkálható anyagoknál (Cikk)

A Seco új Jabro®-Solid2 JS750 tömör szármaróinak élettartama 25-40%-kal meghaladja a korábbi technológiájú szerszámokét. A vállalat iparágvezető JS500 sorozatát kiegészítő új JS754 és JS755 szerszámok költséghatékonyan nyújtanak nagy teljesítményt, különösen kihívást jelentő, jellemzően a repülőgépiparban használt anyagok megmunkálásakor, amilyen például az ISO M (korrózióálló acél) és S (hőálló szuperötvözetek és titán).

Gyors és pontos szerszámadagolás KUKA robottal

Gyors és pontos szerszámadagolás KUKA robottal (Cikk)

Az 1892-ben alapított családi vállalkozás ügyfelei nem csak a szerszámgyártók és a gépgyártók, hanem akadnak közöttük autó- és repülőgépgyártók is. A kereken 200 dolgozót foglalkoztató SAACKE széleskörű szolgáltatásokat nyújt ügyfelei számára, a precíziós szer-számok és szerszámköszörűgépek fejlesztésétől és gyártásától kezdve az oktatáson és műsza-ki tanácsadáson át egészen az egyénre szabott szoftverekig. A középvállalat Európán kívül három leányvállalattal rendelkezik Észak-Amerikában, Kínában és Indiában.

Teljes körű megmunkálás 2 800 kg-ig

Teljes körű megmunkálás 2 800 kg-ig (Cikk)

Pontosságuknak, dinamikájuknak és hatékonyságuknak köszönhetően a rendkívül stabil DMG MORI duoBLOCK 5 tengelyes szerszámgépek lehetővé teszik a legjobb forgácsolóteljesítmény és munkadarab-minőség elérését. Ezeknek a tulajdonságoknak köszönhetően a DMU 125 P duoBLOCK megbízható eszközként alkalmazható kemény anyagok megmunkálására olyan gépet próbáló iparágakban, mint a repülőgép- és szerszámipar. A széles orsótartomány optimális megoldást jelent minden alkalmazás esetén, és a 210 fokos forgástartományú B tengely garantálja a kívánt termelékenység elérését.

Repülőrajt TNC vezérlővel

Repülőrajt TNC vezérlővel (Cikk)

Az ötlet Vladimir Raikhlin ügyvezető igazgatótól származott: „fejlesszünk egy modern dugattyús motort a repülőgépipar számára”. A RED Aircraft GmbH 2008-tól fejleszti szokatlan motorkoncepcióját nagy fokú elkötelezettséggel és széles körű műszaki kompetenciával. Céljuk nem kevesebb, mint hogy vonzóbbá tegyék a repülés világa számára a modern dugattyús motorokat. Ezen motorok előnyei közé tartoznak az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, a kisebb károsanyag-kibocsátás és a turbinahajtáshoz képest jóval kedvezőbb árfekvés. Mivel a légi közlekedésben a megbízhatóság kiemelt fontossággal bír, a cég a minőség és a pontosság tekintetében nem vállalhat kompromisszumokat. A RED Aircraft ezért következetesen HEIDENHAIN vezérlőket alkalmaz a gyártásban.

Sikertörténet digitális jövővel

Sikertörténet digitális jövővel (Cikk)

A DMG MORI még 1999-ben fektette le a mai napig sikeres portálmaró gépek alapkövét a DMU 200 P modellel. A DECKEL MAHO Pfronten GmbH folyamatosan fejleszti és gyártja a legújabb géptípusokat, a DMU 210 P, DMU 270 P, DMU 340 P és a DMU 600 P modelleket. Eddig több mint 1 100 gépet telepítettek világszerte. Rugalmasság, megbízhatóság, precízió és kiváló anyagkihasználás jellemzi őket. Markus Piber, a DECKEL MAHO Pfronten ügyvezető igazgatója egy interjú keretében a piac fejlődéséről és a széria sikeréről beszélt.

Három az egyben

Három az egyben (Cikk)

Teljes portfólióval készül a Schiess GmbH az idei hannoveri EMO kiállításra. A légiipar számára kifejlesztett, magas dinamikájú és nagy anyagleválasztási sebességű gépek mellett a standokon helyet kapnak a gyártó XL és XXL gépkategóriái, valamint a retrofit üzletág ajánlatai is. A 25. pavilonban pedig a cég ipar 4.0 koncepciót érintő fejlesztéseit tekinthetjük meg.

Airbus tanúsítványt nyert a Creaform HandySCAN 3D lézerszkenner

Airbus tanúsítványt nyert a Creaform HandySCAN 3D lézerszkenner (Cikk)

A világ vezető 3D méréstechnológiai vállalatának számító Creaform új zászlóshajójának számító HandySCAN 3D hordozható lézerszkenner elnyerte a világ második legnagyobb repülőgépgyártójának tanúsítványát. A szkenner az Airbus következő Technológiai Kézikönyv (TEM) kiadásába is bekerül majd.

2022-ig biztosított a CNC-piac növekedése

2022-ig biztosított a CNC-piac növekedése (Cikk)

Az előrejelzések szerint 2022-ig jelentős ütemben bővül majd a CNC-technológiák európai piaca. A növekedés motorja az új technológiák térhódítása, valamint az európai országok aktív export/import tevékenysége lesz.

Ékszert a nyomtatóból?

Ékszert a nyomtatóból? (Cikk)

A 3D fémnyomtatás technológiája már nem ismeretlen, de arra azért még várnunk kell, hogy a mindennapjainknak is a része legyen. A Sodick és az OR-Laser a kiváló gépeivel ezt az időt szeretné a lehető legrövidebbre szabni.

Repülőt a nyomtatóból?

Repülőt a nyomtatóból? (Cikk)

Két szerződést között az Arconic az Airbus-szal a cég hagyományos repülőgépeihez 3D nyomtatott fém alkatrészek szállítására. Az Arconic magas hőmérsékletű nikkel szuperötvözetekből készült 3D nyomtatott elemeket és titán törzs alkatrészeket szállít két különböző szerződés keretében.

Bővültek a nehézforgácsolási lehetőségek

Bővültek a nehézforgácsolási lehetőségek (Cikk)

A Stama a stuttgarti AMB 2016 nemzetközi fémmegmunkálási szakvásáron egy új, vertikális kétorsós nehézforgácsoló központot mutatott be MC 338 Twin jelzéssel.

Lezárult az Alcoa Inc. kettéválása (Cikk)

Az Arconic Inc. bevezetése a mai napon történik meg, a cég globális vezető a kombinált anyagok innovációja, a precíziós mérnöki munka és a fejlett gyártás területén, és erős pozícióval rendelkezik a vonzó piacokon. A Vállalat a mai napon kezdi meg a kereskedést a New York-i tőzsdén „ARNC” megjelöléssel.

Moduláris oldószeralapú rendszer nehéz alkatrészek tisztására

Moduláris oldószeralapú rendszer nehéz alkatrészek tisztására (Cikk)

A hőkezeléssel és fémmegmunkálással foglalkozó autóipari és repülőgépipari beszállítók számára különösen fontos a tisztító- és zsírtalanító berendezések költséghatékony működése és nagy kapacitása. Az igényre reagálva fejlesztette ki a Dürr Ecoclean a nagykamrás EcoCDuty oldószeralapú tisztítórendszert. A gép akár 1 tonna súlyú és 1 250×840×970 mm méretű alkatrészek kezelésére is képes. A szénhidrogénekkel vagy módosított alkoholokkal működő berendezés gyors ciklusidő mellett is kiváló tisztítási minőséget és megbízhatóságot garantál. A moduláris kialakítású gép további előnye a kivételesen könnyű kezelhetőség és a vonzó dizájn.

Olasz meló

Olasz meló (Cikk)

A magántulajdonban lévő AmiL Srl vállalatcsoport felső vezetőit olyannyira lenyűgözték a Haas CNC-szerszámgépek, hogy azokat jelölték választott szerszámgépmárkaként, amikor beruházásba fogtak a gyors növekedés érdekében.

Kínai kiberkémek a légiközlekedésben és az egészségügyben (Cikk)

Az év elején nagyszabású kibertámadás áldozatává vált Amerika második legnagyobb egészségbiztosítási szolgáltatója, amelynek során 80 millió ügyfél adatai kerültek illetéktelen kezekbe. A Symantec szakértői szerint a támadást egy komoly forrásokkal rendelkező kiberkémkedéssel foglalkozó csoport, a Black Vine követte el. A Symantec elemzése azt mutatja, hogy a feltehetően kínai háttérrel rendelkező Black Vine csoport már közel három éve támad egészségügyi, űripari és légi közlekedéssel foglalkozó vállalatokat világszerte.

Pakson készülnek a kábelkötegek az Airbus T2-es helikopteréhez és A350-es repülőgépéhez (Cikk)

Az Airbus legújabb repülőgépéhez, az A350-hez gyárt kábelkötegeket januártól az Elektro-Metall Paks Kft. A német tulajdonú, paksi székhelyű cég november óta az Airbus Helicopters EC 145 T2-es modelljének is opcionális beszállítója - tájékoztatta az MTI-t Vincze Károly ügyvezető.

CHIRON megmunkáló központok az AMB-n (Cikk)

Összesen nyolc nagy teljesítményű CHIRON megmunkáló központ, közöttük két újdonság volt megtekinthető működés közben szeptember 16-20. között a stuttgarti AMB 5. csarnokának C12 standján. Itt került először bemutatásra a bélésrészek, vagy rúdmegmunkálás során fellépő, különösen nagy pontosságot és felületi követelményeket igénylő feladatok számára kifejlesztett új, kompakt egyorsós FZ08 MT. Szintén először volt látható a megnövekedett haladási hossztávokat és jelentősen nagyobb dinamikai tartományt biztosító kétorsós DZ18 W Magnum.

Marad a Boeing az élen? (Cikk)

Az Airbus várható fejlesztései ellenére a Boeing megőrzi vezető pozícióját a szélestörzsű utasszállító repülőgépek globális piacán - jósolta az angliai Farnboroughban hétfőn kezdődő nemzetközi repülőgépipari szakvásár előtt az amerikai gyártó elnök-vezérigazgatója.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek