"kiss lászló" címke cikkei:

Te mire teszed a tétet?

Te mire teszed a tétet? (Cikk)

Láttad a filmet, amelyben az egykori legendás bokszoló élete kisiklik, mert az embert kiszorítják a ringből a gigantikus acélrobotok? A Vasököl hősének leáldozott: a gépek elviszik a show-t. Úgy dönt, hogy nem adja fel. Ha emberként nem kell, szerez egy robotot, és azzal tér vissza a küzdőtérre. A roncstemetőben talál Atomra, a robotring egykori sztárjára, és elhatározza, hogy életet lehel a rozsdás vasba, és a saját mozdulataira programozza majd. Csak sejtése van a modern technológiai elvárásokról, de a lényeg – mint mindig – itt is a részletekben és a szaktudásban rejlik: páratlan csapatot dob mellé az élet. A fordulatok ott kezdődnek, amikor Atom életre kel. Javaslom, hogy nézd meg a filmet, de előtte még olvasd el a mostani sztorimat.

Szívesen lapátolsz? Persze, de inkább hajóban!

Szívesen lapátolsz? Persze, de inkább hajóban! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Hajtóműves villanymotor: kompakt vagy moduláris kivitel, és miért?

Hajtóműves villanymotor: kompakt vagy moduláris kivitel, és miért? (Cikk)

Számítógép vásárlásánál gyakorlatilag ugyanez a kérdés merül fel. Ha tudjuk, hogy mire kell és milyen hosszú távra, akkor már az is tiszta sor, hogy milyet szeretnénk: az igényeinknek megfelelően építjük össze, vagy megelégszünk egy laptoppal, amihez még az operációs rendszer is adott. Mindkettőnek van előnye és hátránya. Nézzük, hogy fest a helyzet hajtóműves villanymotorok esetében.

A nagy ipari stresszoldás 2018

A nagy ipari stresszoldás 2018 (Cikk)

Zárt körű stresszoldó program az ipar kivételes szereplőinek Kiss László hajtástechnikai szakértővel és a Chemplex mérnökeivel.

Keresse ki a csillagjegyét, és olvassa el a tanácsomat Önnek!

Keresse ki a csillagjegyét, és olvassa el a tanácsomat Önnek! (Cikk)

Eddig főleg hajtóművekről írtam, most kicsit lazábbra vettem a hangom, és eljátszottam azzal a gondolattal, hogyan tudnám most azt elősegíteni, hogy még jobb 2018-as évet tervezzen. Cikkemben megkísérlem kitalálni az Ön dilemmáját, kedves termelő vagy gépépítő kolléga, és segítek abban, hogy 2018-ban ne a problémáival küzdjön, hanem legyen Önnek is jól működő gépe (terve?). A terv az, hogy a termelés gyerekjáték, a gépépítés pedig élmény és kihívás legyen! Mi mást hívhattam volna ehhez segítségül, mint a jó öreg horoszkópot? Játsszon velem!

Magyarországon minden gép működjön!

Magyarországon minden gép működjön! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Legyen résen, mert most teljesen összezavarom!

Legyen résen, mert most teljesen összezavarom! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Mennyi egy házi macska átlagéletkora?... avagy két lépés, ami meghosszabbítja a homlokkerekes hajtómű élettartamát

Mennyi egy házi macska átlagéletkora?... avagy két lépés, ami meghosszabbítja a homlokkerekes hajtómű élettartamát (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

A fesztivál legjobb nője… avagy hogyan csípjük meg a bálkirálynőt

A fesztivál legjobb nője… avagy hogyan csípjük meg a bálkirálynőt (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Úgy kell az AC-fék a villanymotornak, mint az agyunknak egy jó ásítás

Úgy kell az AC-fék a villanymotornak, mint az agyunknak egy jó ásítás (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Bepillantás a hajtástechnika jövőjébe

Bepillantás a hajtástechnika jövőjébe (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Nem kell mindig PLC! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Mit tenne, ha látná, hogy billeg az autója az emelőn?

Mit tenne, ha látná, hogy billeg az autója az emelőn? (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Régi villanymotor – új frekvenciaváltóval. Érdemes megpróbálni, vagy a régi villanymotor kuka?

Régi villanymotor – új frekvenciaváltóval. Érdemes megpróbálni, vagy a régi villanymotor kuka? (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Mit tegyen, hogy elkerülje minden gyártócég rémálmát?

Mit tegyen, hogy elkerülje minden gyártócég rémálmát? (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Még egy gondolat a kúpkerekes hajtóműről

Még egy gondolat a kúpkerekes hajtóműről (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

A kúpkerekesen nem fog ki semmi!

A kúpkerekesen nem fog ki semmi! (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Használjunk bátrabban kúpkerekes hajtóművet!

Használjunk bátrabban kúpkerekes hajtóművet! (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Gigászok a kifutón

Gigászok a kifutón (Cikk)

Okozott már Önnek fejtörést, hogy honnan szerezzen be extrém teherbírásnak kitett alkalmazásra megfelelő hajtóművet rövid határidőn belül? Próbált már meghajtani például 1 km hosszú bányaipari szállítószalagot? Tervez hasonlót? Önnek éppen kapóra jön újdonságunk, a Motovario nehézipari hajtóműsorozata.

Hol van igazán elemében a csigahajtómű?

Hol van igazán elemében a csigahajtómű? (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Hogyan törjünk össze egy csigahajtóművet a lehető legrövidebb idő alatt?

Hogyan törjünk össze egy csigahajtóművet a lehető legrövidebb idő alatt? (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Mire nem jó a csigahajtómű?

Mire nem jó a csigahajtómű? (Cikk)

Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Mi a trükkje a megfelelő hajtóműtípus kiválasztásának?

Mi a trükkje a megfelelő hajtóműtípus kiválasztásának? (Cikk)

A fenti kérdés új gép építése esetén még a tapasztalt gépépítőknek is fejtörést okozhat. Új rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Ön dönt vagy rábök?

Ön dönt vagy rábök? (Cikk)

Az asztalon egy feladat, amit nem lehet tovább halogatni: még ma ki kell választani az új géphez a beszállítót. A megoldandó kérdés a pozicionálás. A jelöltek kategorizálva, van egy csomó táblázat - megvan az árgyőztes is. De valahogy mégsem akaródzik elküldeni neki a rendelést. Gyanúsan olcsóbb, kicsit késve válaszoltak, nem teljes a bizalom. A bizonytalan döntés nem túlélő magatartás! Hogyan dönthet helyesen?

Féktelenül

Féktelenül (Cikk)

A cím konkrét utalás: segít felidézni a híres film jeleneteit, amelyekben Sandra Bullock küzd a száguldó busszal, amin nem működik a fék. Ehhez hasonló helyzeteket okozhatnak a műszaki életben azok az esetek, amikor egy gép meghajtásában fékes motor alkalmazására lenne szükség, de valamiért mégsem ezt a megoldást választják. Ennek sem kevesebb a kockázata, mint a féktelen busszal való száguldozásnak (és mi ráadásul aligha nézünk ki eközben olyan jól, mint Sandra Bullock).

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek