A napokban elkészült a hárommilliomodik kerékpár az Accell Hunland Kft. tószegi gyárában. Az olyan ikonikus kétkerekűek gyártója, mint a Haibike, Ghost, Winora, Lapierre vagy Raleigh már 20 éve készít bicikliket több mint 30 ország számára. A Szolnok melletti üzemben született az ország első e-bike-ja, és a cég jubileumi darabja is ebből a típusból került ki. Az európai elektromoskerékpár-gyártás hazai központja ma 98,5 százalékban már elektromos modelleket értékesít, néhány éven belül pedig ezt az arányt 100 százalékra szeretnék növelni. A jeles állomás így a kerékpárgyártásban és az e-mobilitás terén egyaránt mérföldkőnek számít a hazai piacon.
A Continental Urban Taraxagum kerékpár-gumiabroncsa két szempontból is meggyőzőnek bizonyult: a pitypangból származó gumiból készült abroncs megnyerte a rangos Red Dot Design díjat és nemrég a Focus E-Bike magazin által átadott E-Bike Design & Innovation díjat is bezsebelte a „Fenntartható és Zöld” kategóriában (focus.de, 2020. március 21.).
Folyamatosan növekszik az igény az elektromos kerékpárok iránt: az előrejelzések szerint az éves eBike eladás 2023-ra eléri a 3,3 millió darabot Európában
A világon elsőként gyermekláncfűből nyert természetes gumiból készített kerékpárabroncsot az Apollo Vredestein. A prototípust a napokban megrendezett kerékpáros seregszemlén, az Eurobike-on mutatták be, a németországi Friedrichshafenben. A Vredestein Fortezza Flower Power névre hallgató kerékpárabroncs az Európai Unió által támogatott DRIVE4EU kutatási program keretében, a hollandiai Wageningen Egyetem és Kutatóközponttal közösen készült el.
Túl van a válságon a hazai kerékpárgyártás, de a pozitív eredmények elsősorban az exportnak köszönhetők – nyilatkozza Hantos Zoltán az OPTEN céginformációs szolgáltató projektmenedzsere.
Legyen szó autókról, motorokról vagy akár robogókról, a rajongás alól Ivan Cavallaro sem kivétel. Sok más honfitársához hasonlóan ő is a kerékpározás szerelmese, egészen pontosan az országúti kerékpározásé. Bár „komoly” versenyzői pályafutása már lezárult, továbbra sem tud elszakadni a versenykerékpároktól, így befektetett egy Haas UMC-750 univerzális megmunkálóközpontba, és az általa gyártott alkatrészek a piacon elérhető legkönnyebb, legerősebb nagy teljesítményű alkatrészek között vannak.
Az e-bikeok is fontos szerephez jutnak a február 28-án nyitó, a korábbiaknál nagyobb szabású Bringaexpón.
Az esztergomi Neuzer Kft., az ország legnagyobb, magyar tulajdonú, független kerékpárgyára 110 millió forintból korszerűsítette üzemét. A cég a beruházásokhoz közel 40 millió forint támogatást kapott az Európai Uniótól és a magyar államtól.
Van mitől tartaniuk az e-bike gyártására ráállt cégeknek. Kínában 120 millió saját gyártású eletromos bicikli van forgalomban, idő kérdése, hogy máshol is megjelenjenek.
A bicikliző nem ül a kerékpáron, hanem hason fekve csüng róla hevedereken, ha éppen nem tapossa a földet az előbbre jutásért és pihentetőként felteszi lábait a hátsó kerék agyához rögzített lábtartókra.