A könnyűszerkezetes robotoknak (LWR) és a kollaboratív robotoknak (kobotok) nagy dinamikával és precizitással kell dolgozniuk a korszerű automatizálási és gyártó üzemekben. A Schaeffler az ipari automatizálás területén szerzett több éves tapasztalata alapján két új, innovatív komponenst fejlesztett LWR-ekhez és kobotokhoz, melyekkel új lehetőségek nyílnak meg egy gyorsan növekvő piaci szegmensben.
Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.
Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.
Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.
Népszerű rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.
A géped feladata az, hogy szakaszosan mozgasson, továbbítson, majd esetleg irányt váltson? Eleinte csak pár cseppet adagolt mellé, de éppen azért javíttattad a napokban, mert a puding fele mellémegy? Netán egy komplett pohárnyit csúszik? Már megint?
Sok iparág használ nagy méretű, extrém teherbírásnak kitett hajtóművet. Ezek beszerzése nagyon nehéz, kevés a megbízható minőséget gyártó forrás, a szállítási határidő sok esetben több hónap. A Motovario 2-3 éve piacra vitt fejlesztése mára beérett, a termék mindenhol jól szerepelt, összefoglalunk pár tapasztalatot:
Láttad a filmet, amelyben az egykori legendás bokszoló élete kisiklik, mert az embert kiszorítják a ringből a gigantikus acélrobotok? A Vasököl hősének leáldozott: a gépek elviszik a show-t. Úgy dönt, hogy nem adja fel. Ha emberként nem kell, szerez egy robotot, és azzal tér vissza a küzdőtérre. A roncstemetőben talál Atomra, a robotring egykori sztárjára, és elhatározza, hogy életet lehel a rozsdás vasba, és a saját mozdulataira programozza majd. Csak sejtése van a modern technológiai elvárásokról, de a lényeg – mint mindig – itt is a részletekben és a szaktudásban rejlik: páratlan csapatot dob mellé az élet. A fordulatok ott kezdődnek, amikor Atom életre kel. Javaslom, hogy nézd meg a filmet, de előtte még olvasd el a mostani sztorimat.
Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.
Az Eaton tovább bővíti PowerXL termékcsaládját: A PowerXL DB1 frekvenciaváltóval az Eaton egy erőteljes készüléket hoz piacra a legkisebb méretű IEC-kompatibilis kategóriában. Kis mérete ellenére a DB1 rendelkezik mindazon funkciókkal, mint a már ismert DC1 sorozat továbbfejlesztett változatai. Az Eaton ideális megoldást kínál azon OEM-ek számára, akik olyan meglévő rendszereket szeretnének frekvenciaváltós hajtással ellátni, amelyekben például nincs sem légkeringetés, sem elég hely szellőzőrendszer számára.
Számítógép vásárlásánál gyakorlatilag ugyanez a kérdés merül fel. Ha tudjuk, hogy mire kell és milyen hosszú távra, akkor már az is tiszta sor, hogy milyet szeretnénk: az igényeinknek megfelelően építjük össze, vagy megelégszünk egy laptoppal, amihez még az operációs rendszer is adott. Mindkettőnek van előnye és hátránya. Nézzük, hogy fest a helyzet hajtóműves villanymotorok esetében.
Nem minden találmány ér el piaci sikereket. A kevés szerencsés innováció mögött jellemzően szerencse, tudás és nem kevés kitartás áll. Srecko Sajnovic néhány évvel ezelőtt Dél-Amerikában egy bányadömper mögött hajtott az autójával, amikor annak ponyvája elmozdult. Sajnovicnak erről egy automatikus rendszer ötlete ugrott be, amely a ponyvák nyitására és lezárására szolgálna.
Zárt körű stresszoldó program az ipar kivételes szereplőinek Kiss László hajtástechnikai szakértővel és a Chemplex mérnökeivel.
Eddig főleg hajtóművekről írtam, most kicsit lazábbra vettem a hangom, és eljátszottam azzal a gondolattal, hogyan tudnám most azt elősegíteni, hogy még jobb 2018-as évet tervezzen. Cikkemben megkísérlem kitalálni az Ön dilemmáját, kedves termelő vagy gépépítő kolléga, és segítek abban, hogy 2018-ban ne a problémáival küzdjön, hanem legyen Önnek is jól működő gépe (terve?). A terv az, hogy a termelés gyerekjáték, a gépépítés pedig élmény és kihívás legyen! Mi mást hívhattam volna ehhez segítségül, mint a jó öreg horoszkópot? Játsszon velem!
Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.
Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.
Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.
Kevés olyan ígérettel találkozunk, hogy 24 órán belül csúcsminőségű, épp a gépünkbe illő ipari fogaskerekes hajtóművet kapunk. Teszteltük a hajtomu24.hu oldalt, és megtudtuk, mi kell ahhoz, hogy a speciális, ipari fogaskerekű hajtóművet 24 óra alatt a gépünkbe szerelhessük. És azt is, hogy nem kell várni, ha sürgős a dolog.
Február 10-én hajtómű-összeszerelési bemutatóval egybekötött fogadás során mutatta be a Chemplex Kft. az új fejlesztését; a szerelőgépet, amellyel mostantól a csúcskategóriás Motovario hajtóművek hazai összeszerelését végzi.
Okozott már Önnek fejtörést, hogy honnan szerezzen be extrém teherbírásnak kitett alkalmazásra megfelelő hajtóművet rövid határidőn belül? Próbált már meghajtani például 1 km hosszú bányaipari szállítószalagot? Tervez hasonlót? Önnek éppen kapóra jön újdonságunk, a Motovario nehézipari hajtóműsorozata.