"Chemplex" címke cikkei:

Élvezed, amit csinálsz?

Élvezed, amit csinálsz? (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Az ideális munkahely nem smafu

Az ideális munkahely nem smafu (Cikk)

Érzed és tudod, hogy másképp is lehetne, mégis tolod tovább és minden nap bemész ugyanoda, pedig az egészet a hátad közepére nem kívánod. Vagy már annyira megszoktad, hogy egyszerűen meg sem fordul a fejedben az, hogy másképp is lehetne?

Innováció, digitalizálás és munkabiztonság

Innováció, digitalizálás és munkabiztonság (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Merj nagyot álmodni! – 2. rész

Merj nagyot álmodni! – 2. rész (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban az ország legismertebb hajtástechnikai szakértője, Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Kínos ügyek

Kínos ügyek (Cikk)

A legtöbb cég szeret villogni az érdemeivel, a sikereivel – különösképpen, amikor évfordulót ünnepel. Ehhez képest kevesen mesélnek a botlásaikról, pedig a szakmai kudarcok tanulságosabbak és szórakoztatóbbak is lehetnek.

Merj nagyot álmodni! – 1. rész

Merj nagyot álmodni! – 1. rész (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Sok a selejt az asztalon? Ideje lépned!

Sok a selejt az asztalon? Ideje lépned! (Cikk)

A géped feladata az, hogy szakaszosan mozgasson, továbbítson, majd esetleg irányt váltson? Eleinte csak pár cseppet adagolt mellé, de éppen azért javíttattad a napokban, mert a puding fele mellémegy? Netán egy komplett pohárnyit csúszik? Már megint?

Megspórolok neked egy telefont. Ja, nem! Egy villanymotort

Megspórolok neked egy telefont. Ja, nem! Egy villanymotort (Cikk)

Nézzük meg együtt, hogyan helyezd üzembe jól az iparban leggyakrabban előforduló háromfázisú aszinkronmotorodat. Most akkor is meghívlak az olvasásra, ha ezt nagyon érzed. Banánhéj, amin elcsúszhatsz.

Mit hozol ki belőle?

Mit hozol ki belőle? (Cikk)

Ha a kezedbe adnánk egy mikrovállalkozást, és azt mondanánk, hogy 15 év múlva ránézünk, vajon mit találnánk? Lennének jó ötleteid, eszközeid, amelyekkel felfejlesztheted? Egyáltalán megérné a 15 évet? Sipos Sándort, a Chemplex Kft. ügyvezető igazgatóját szorítottuk sarokba néhány pimasz kérdéssel.

Lesz belőle masina?…avagy hogyan ne trollkodjunk szét egy ipartörténeti remeket

Lesz belőle masina?…avagy hogyan ne trollkodjunk szét egy ipartörténeti remeket (Cikk)

Minden gépészt lázba hozna egy ilyen felkérés: egy muzeális ritkaság „nem koridegen” visszaállításában kérte a segítségünket Skorutyák János, aki a családja ötgenerációs kékfestőműhelyének állagmegőrzésére és működőképessé tételére törekszik.

Kényelem az iparban: vezeték nélküli vezérlések

Kényelem az iparban: vezeték nélküli vezérlések (Cikk)

Vigyázz magadra: olasz mérnök esett össze a műszak végén, és nagyot csattant a padlón. Széthajtotta magát a szállítási határidő miatt. Még ebédelni sem volt ideje: a lasagne al fornóra rádermedt a sajt a kockásabroszosban, mert Lucia, a felszolgálólány már jó előre kikészítette neki, hogy meg ne égesse a nyelvét a sistergő tésztával. Pont, ahogy szereti. De ő nem jött, egyszerűen inkább széthajtotta magát.

Ha nagyban játszol

Ha nagyban játszol (Cikk)

Sok iparág használ nagy méretű, extrém teherbírásnak kitett hajtóművet. Ezek beszerzése nagyon nehéz, kevés a megbízható minőséget gyártó forrás, a szállítási határidő sok esetben több hónap. A Motovario 2-3 éve piacra vitt fejlesztése mára beérett, a termék mindenhol jól szerepelt, összefoglalunk pár tapasztalatot:

Te mire teszed a tétet?

Te mire teszed a tétet? (Cikk)

Láttad a filmet, amelyben az egykori legendás bokszoló élete kisiklik, mert az embert kiszorítják a ringből a gigantikus acélrobotok? A Vasököl hősének leáldozott: a gépek elviszik a show-t. Úgy dönt, hogy nem adja fel. Ha emberként nem kell, szerez egy robotot, és azzal tér vissza a küzdőtérre. A roncstemetőben talál Atomra, a robotring egykori sztárjára, és elhatározza, hogy életet lehel a rozsdás vasba, és a saját mozdulataira programozza majd. Csak sejtése van a modern technológiai elvárásokról, de a lényeg – mint mindig – itt is a részletekben és a szaktudásban rejlik: páratlan csapatot dob mellé az élet. A fordulatok ott kezdődnek, amikor Atom életre kel. Javaslom, hogy nézd meg a filmet, de előtte még olvasd el a mostani sztorimat.

Szívesen lapátolsz? Persze, de inkább hajóban!

Szívesen lapátolsz? Persze, de inkább hajóban! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Hajtóműves villanymotor: kompakt vagy moduláris kivitel, és miért?

Hajtóműves villanymotor: kompakt vagy moduláris kivitel, és miért? (Cikk)

Számítógép vásárlásánál gyakorlatilag ugyanez a kérdés merül fel. Ha tudjuk, hogy mire kell és milyen hosszú távra, akkor már az is tiszta sor, hogy milyet szeretnénk: az igényeinknek megfelelően építjük össze, vagy megelégszünk egy laptoppal, amihez még az operációs rendszer is adott. Mindkettőnek van előnye és hátránya. Nézzük, hogy fest a helyzet hajtóműves villanymotorok esetében.

Így vágd haza a géped – megszokásból!

Így vágd haza a géped – megszokásból! (Cikk)

Na jó, előbb egy örömhír: hallottad, hogy úton van hazafelé Zoltán, az első GPS-jeladóval ellátott fekete gólya? Ha nem, örülök, hogy én jelenthetem be számodra a tavasz érkezését. Amikor ezt olvasod, már egész közel lesz otthona, a Gemenci-erdő felé. A bevált útvonalon közeledik, így az útvonalkeresésre nem kell figyelnie, csak a felmerülő veszélyekre. Nagy rutinja van, és elképesztő túlélőösztöne. Felénk sok a gólyafészek, ezért is rajongok értük.

A nagy ipari stresszoldás 2018

A nagy ipari stresszoldás 2018 (Cikk)

Zárt körű stresszoldó program az ipar kivételes szereplőinek Kiss László hajtástechnikai szakértővel és a Chemplex mérnökeivel.

Keresse ki a csillagjegyét, és olvassa el a tanácsomat Önnek!

Keresse ki a csillagjegyét, és olvassa el a tanácsomat Önnek! (Cikk)

Eddig főleg hajtóművekről írtam, most kicsit lazábbra vettem a hangom, és eljátszottam azzal a gondolattal, hogyan tudnám most azt elősegíteni, hogy még jobb 2018-as évet tervezzen. Cikkemben megkísérlem kitalálni az Ön dilemmáját, kedves termelő vagy gépépítő kolléga, és segítek abban, hogy 2018-ban ne a problémáival küzdjön, hanem legyen Önnek is jól működő gépe (terve?). A terv az, hogy a termelés gyerekjáték, a gépépítés pedig élmény és kihívás legyen! Mi mást hívhattam volna ehhez segítségül, mint a jó öreg horoszkópot? Játsszon velem!

Programozza percek alatt!

Programozza percek alatt! (Cikk)

Mit szólna ahhoz, ha minden Motovario frekvenciaváltó mellé adnánk Önnek egy kollégát, aki felparaméterezi, beprogramozza, beállítja a felfutási-lefutási időt? Ráadásul még azt is állítjuk, hogy a készülék ár-érték arányban verhetetlen a piacon. Dupla dinamit! Ez azért elég jól hangzik, igaz?

Magyarországon minden gép működjön!

Magyarországon minden gép működjön! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Legyen résen, mert most teljesen összezavarom!

Legyen résen, mert most teljesen összezavarom! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Mennyi egy házi macska átlagéletkora?... avagy két lépés, ami meghosszabbítja a homlokkerekes hajtómű élettartamát

Mennyi egy házi macska átlagéletkora?... avagy két lépés, ami meghosszabbítja a homlokkerekes hajtómű élettartamát (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

A fesztivál legjobb nője… avagy hogyan csípjük meg a bálkirálynőt

A fesztivál legjobb nője… avagy hogyan csípjük meg a bálkirálynőt (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Úgy kell az AC-fék a villanymotornak, mint az agyunknak egy jó ásítás

Úgy kell az AC-fék a villanymotornak, mint az agyunknak egy jó ásítás (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Csúcsminőségű? Ipari fogaskerekes hajtómű? Azonnal?

Csúcsminőségű? Ipari fogaskerekes hajtómű? Azonnal? (Cikk)

Kevés olyan ígérettel találkozunk, hogy 24 órán belül csúcsminőségű, épp a gépünkbe illő ipari fogaskerekes hajtóművet kapunk. Teszteltük a hajtomu24.hu oldalt, és megtudtuk, mi kell ahhoz, hogy a speciális, ipari fogaskerekű hajtóművet 24 óra alatt a gépünkbe szerelhessük. És azt is, hogy nem kell várni, ha sürgős a dolog.

Bepillantás a hajtástechnika jövőjébe

Bepillantás a hajtástechnika jövőjébe (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Nem kell mindig PLC! (Cikk)

Közkedvelt rovatunkban a hajtástechnikai rendszerek tervezésében kis híján 20 éves tapasztalattal rendelkező Kiss László jelentkezik hónapról hónapra izgalmas kérdésekkel és válaszokkal a szakterületéről, trendekről, újdonságokról vagy éppen nem hétköznapi hajtástechnikai megoldásokról.

Motovario Összeszerelő Központ nyílt Jászberényben

Motovario Összeszerelő Központ nyílt Jászberényben (Cikk)

Február 10-én hajtómű-összeszerelési bemutatóval egybekötött fogadás során mutatta be a Chemplex Kft. az új fejlesztését; a szerelőgépet, amellyel mostantól a csúcskategóriás Motovario hajtóművek hazai összeszerelését végzi.

Gigászok a kifutón

Gigászok a kifutón (Cikk)

Okozott már Önnek fejtörést, hogy honnan szerezzen be extrém teherbírásnak kitett alkalmazásra megfelelő hajtóművet rövid határidőn belül? Próbált már meghajtani például 1 km hosszú bányaipari szállítószalagot? Tervez hasonlót? Önnek éppen kapóra jön újdonságunk, a Motovario nehézipari hajtóműsorozata.

Hogyan válassza ki az Ön alkalmazásának megfelelő méretű szervohajtást?

Hogyan válassza ki az Ön alkalmazásának megfelelő méretű szervohajtást? (Cikk)

Egyre gyakrabban találkozhatunk szervohajtásokkal a magyar célgéptervezők keze alól kikerülő munkákban is. Szerencsére a hazai célgépgyártók között is növekszik egy modern szemléletű gépépítői réteg, akik lépést tartanak a technikai fejlődéssel, és egyre bátrabban keresik, alkalmazzák a legkorszerűbb technológiákat. Szervóval a gépek precízebben dolgoznak, finomabban hangolhatóak, áruk pedig elérhető bárki számára, mert sokszor a komplett hajtás nem kerül többe, mint egy okostelefon. Gyakorlatilag az összetett mechanikai áttételek szervóval való kiváltásával gépünk néhány perc paraméterezés után akár teljesen újfajta mozgásfunkciókra/sebességkorrekcióra is képes lehet.

Sokoldalú szervo a jövő sztárja

Sokoldalú szervo a jövő sztárja (Cikk)

Amikor precizitásról, pontosságról beszélünk, jó, ha Sherlock és a svájci óra után az első, ami eszünkbe jut, az a szervóhajtás. A CNC, szerszámgép- és ipari robotgyártók tapasztalatból értik ezt az asszociációt, és jóllehet Önnek is éppen erre a megoldásra van szüksége, a gépébe épített bonyolult mechanikai mozgatás kiváltására. Ráadásul már elérhetőbb, mint gondolná. A beépítési lehetőségek tárháza végtelen, akár ipari vagy hobbi felhasználásra tervezi.

Ön dönt vagy rábök?

Ön dönt vagy rábök? (Cikk)

Az asztalon egy feladat, amit nem lehet tovább halogatni: még ma ki kell választani az új géphez a beszállítót. A megoldandó kérdés a pozicionálás. A jelöltek kategorizálva, van egy csomó táblázat - megvan az árgyőztes is. De valahogy mégsem akaródzik elküldeni neki a rendelést. Gyanúsan olcsóbb, kicsit késve válaszoltak, nem teljes a bizalom. A bizonytalan döntés nem túlélő magatartás! Hogyan dönthet helyesen?

Féktelenül

Féktelenül (Cikk)

A cím konkrét utalás: segít felidézni a híres film jeleneteit, amelyekben Sandra Bullock küzd a száguldó busszal, amin nem működik a fék. Ehhez hasonló helyzeteket okozhatnak a műszaki életben azok az esetek, amikor egy gép meghajtásában fékes motor alkalmazására lenne szükség, de valamiért mégsem ezt a megoldást választják. Ennek sem kevesebb a kockázata, mint a féktelen busszal való száguldozásnak (és mi ráadásul aligha nézünk ki eközben olyan jól, mint Sandra Bullock).

Gyártás professzionális léptékkel (Cikk)

A magasan automatizált, nagy teljesítményű gyártósorokon, a szakaszos mozgatást, irányváltást és azzal párhuzamos üzemi részfeladatok kiszolgálását speciális hajtóművek, azaz léptetőművek (vagy más néven osztóművek vagy index hajtások) végzik. A megbízható üzemeltetés miatt a léptetőművek a professzionális gépgyártók körében nagyon népszerűek, a korszerű automatizált gépsorok fontos kellékei.

Szökik a levegő, szivárog az olaj?

Szökik a levegő, szivárog az olaj? (Cikk)

A pneumatikus és a hidraulikus munkahengerek helyett az ipar egyre gyakrabban használja azok elektromechanikus megfelelőit, melyek ma már egyre több alkalmazás esetében kínálnak vonzó és versenyképes alternatívát a hagyományos egyenes vonalú mozgatási igényekre. Melyiket célszerűbb választani? Mi lehet az elektromechanikus munkahengerek titka, amivel így állják a versenyt?

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek